TRACKABLES LOGGED
- Kloverberg
- Geocachare
- Efternamn:Klöverberg
- Förnamn:Håkan
//Kloverberg

- hojd
- Geocachare
- Efternamn:jd
- Förnamn:ho
Re: TRACKABLES LOGGED
Tack... Bra informationsklipp !!!
Det klippet borde jag ha sett INNAN jag var vid den där cachen igår...

- hojd
- Geocachare
BTW... Finns det nån sökfunktion som man kan använda för att hitta dom trackables som finns placerade närmast "My Location"
- Djurets
- Föreningsmedlem
- Efternamn:Jonsson
- Förnamn:Mikael
Är man premium member kan man göra en PQ som listar alla cacher som har TB/coins i sig, eller snarare skall ha det. Speciellt i semestertider brukar det släpa med loggningar och då ser det ut som det finns TBs men dom har redan flugit vidare...hojd skrev:BTW... Finns det nån sökfunktion som man kan använda för att hitta dom trackables som finns placerade närmast "My Location"
Gå in på din sida genom att klicka på ditt användarnamn längst upp till höger.hojd skrev:BTW... Finns det nån sökfunktion som man kan använda för att hitta dom trackables som finns placerade närmast "My Location"
Kolla några centimeter ner på sidan vid ikonen "map it" (ute i högerkanten) där kan du via en länk söka på cacher nära din bostad. Klicka på länken.
I kolumnen INFO syns det om det finns en TB eller ett coin i den cachen.
Om du inte är hemma:
Klicka dig in på cachen som är närmast dig.
Strax ovanför loggarna på den cachen har du en länk till alla närliggande cacher. Klicka.
Du får nu upp "samma" kolumner som i exemplet ovan.
/ FN-yxa
- hojd
- Geocachare
Tackar... perfekt...fn-yxa skrev:Gå in på din sida genom att klicka på ditt användarnamn längst upp till höger.hojd skrev:BTW... Finns det nån sökfunktion som man kan använda för att hitta dom trackables som finns placerade närmast "My Location"
Kolla några centimeter ner på sidan vid ikonen "map it" (ute i högerkanten) där kan du via en länk söka på cacher nära din bostad. Klicka på länken.
I kolumnen INFO syns det om det finns en TB eller ett coin i den cachen.
Om du inte är hemma:
Klicka dig in på cachen som är närmast dig.
Strax ovanför loggarna på den cachen har du en länk till alla närliggande cacher. Klicka.
Du får nu upp "samma" kolumner som i exemplet ovan.
/ FN-yxa

Måste alla dom här travel prylarna vara köpta för ändamålet eller kan man göra egna av vad man vill ?
-
- Geocachare
- Efternamn:Johansson
- Förnamn:Karin
Vill bara förtydliga hur man loggar en TB
Kanske hjälper det ngn..
Retrieved: När man plockar upp TB/GC från en geocache.
Grab: Om man hittar TB/GC någonstans där den inte är loggad/ska finnas eller om den inte är loggad i en cache utan man får det från en annan cachare.

Grab: Om man hittar TB/GC någonstans där den inte är loggad/ska finnas eller om den inte är loggad i en cache utan man får det från en annan cachare.
/Kaiyra
- jansson.sura
- Geocachare
- Efternamn:Jansson
- Förnamn:Krister
Kaiyra skrev:Vill bara förtydliga hur man loggar en TBKanske hjälper det ngn..
Aha!! Det ska jag tänka på för då gjorde nog jag fel när jag tog min första Travel Bugs. Jag loggade "Grab" fast jag tog den ur en Cach där den skulle ligga.. Sorry

Ang TB & Coin så gissar jag att dom måste vara köpta för att ID-numren ska vara korrekta.
Vad gäller TB:s så är det brickan med trackingnumret man köper. Sedan kan du hänga den vid en pryl, vilken som helst, som du vill skicka i väg.
Coinen måste man köpa som dom är. Sedan så kan man konstruera egna men sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer.
Coinen måste man köpa som dom är. Sedan så kan man konstruera egna men sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer.
Den som söker hittar ofta något annat
-
- Geocachare
- Efternamn:Robert
- Förnamn:Holmgren
Lite rättelse på det..magujo skrev: Coinen måste man köpa som dom är. Sedan så kan man konstruera egna men sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer.
"sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer."
det stämmer inte riktigt.. och det finns flera som tillverkar coins både som designers och som tillverkare av själva coinet

- hojd
- Geocachare
Så om man hittar nått annorlunda tex coin av nått slag som INTE har med geocaching att göra men man tycker att denna skulle jag vilja ha till en travelbug och man ser till att på nått sätt rista in ett nummer så kan man ändå inte använda det till detta ?sydman skrev:Lite rättelse på det..magujo skrev: Coinen måste man köpa som dom är. Sedan så kan man konstruera egna men sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer.
"sedan måste man beställa dom genom groundspeak för att få dom tillverkade och försedda med trackingnummer."
det stämmer inte riktigt.. och det finns flera som tillverkar coins både som designers och som tillverkare av själva coinet
- hojd
- Geocachare
Idag har jag varit ute och geocachat med siktet inne på travelbugs. Jag har hittat 3st idag. Jag har både låtit två av dom ligga kvar och ett har fått flytta med mig till annan cache, så jag har fått lära mig båda sätt hur jag ska göra. Så nu ÄNTLIGEN fattar jag...
Tack för all hjälp från er här !!!

Tack för all hjälp från er här !!!

dom TB är roliga tycker jag:)
finns en lite historia i dom..
En anna fråga.
Du har 70 found/10 hidden!
Min fråga vad är en hidden ??
En anna fråga.
- OlaHansson
- Föreningsmedlem
- Efternamn:Hansson
- Förnamn:Ola
- Kontakt:
En gömd/utplacerad cachskuggorna skrev:dom TB är roliga tycker jag:)
En anna fråga.

tack