Bluffloggar på trackables

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare
Bluffloggar på trackables

Inlägg av hjontemyra » fre aug 31, 2012 23:30

Jag har noterat ett antal bluffloggar på spårbara.
Användaren kallar sig "MO the R".
Kolla gärna era egna kryps loggar.
(Edit:Klargörande; Jag kan inte veta med säkerhet att det är "bluffloggar", jag tror att det är så.)
Senast redigerad av 1 hjontemyra, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem

Re: Bluffloggar på trackables

Inlägg av -Beast- » fre aug 31, 2012 23:44

För att logga en TB måste man väl ha tillgång till den kod som står på TB´n, eller går det att göra på något annat sätt?
Bild Bild
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » fre aug 31, 2012 23:48

-Beast- skrev:För att logga en TB måste man väl ha tillgång till den kod som står på TB´n, eller går det att göra på något annat sätt?
jag tror att hen kör ett script som genererar koder. Men inte säker.
Bild
Bild
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » lör sep 01, 2012 7:59

Jag är inte så säker på att det är rena bluffloggar... tittade på 10-15 av dem och alla utom 2 (är i UK) var i Norden som senaste loggar
Bild
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör sep 01, 2012 9:47

sydman skrev:Jag är inte så säker på att det är rena bluffloggar... tittade på 10-15 av dem och alla utom 2 (är i UK) var i Norden som senaste loggar
Set spelar väl ingen roll var han varit. Det viktiga är ju att hen varit för myntet/tbn varit. Jag kan inte minnas att jag träffat personen i fråga.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » lör sep 01, 2012 10:08

Skulle vara lite kul att höra vad det är som gör att får intrycket av att det är bluffloggar?
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör sep 01, 2012 10:36

Stadskasheuren skrev:Skulle vara lite kul att höra vad det är som gör att får intrycket av att det är bluffloggar?
Eftersom jag mig veterligen inte har träffat personen i fråga.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » lör sep 01, 2012 11:01

hjontemyra skrev:
Stadskasheuren skrev:Skulle vara lite kul att höra vad det är som gör att får intrycket av att det är bluffloggar?
Hm, kan du utveckla lite grann, du har ju inte träffat mig heller (vad jag vet i alla fall). Bara nyfiken...
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör sep 01, 2012 11:05

Misstänker att Hjontemyra har en TB som sitter på honom själv. Jag har en sådan som sitter på mina byxor = man måste komma fram till mig för att få koden, om man nu inte kommer över mina byxor på något annat sätt...
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör sep 01, 2012 11:11

Stadskasheuren skrev:
hjontemyra skrev:
Hm, kan du utveckla lite grann, du har ju inte träffat mig heller (vad jag vet i alla fall). Bara nyfiken...
För att kunna logga mina spårbara måste man ha varit på samma plats som jag. Därför måste man ha träffat mig.
Du har (förmodligen) inte träffat mig och inte heller loggat några av mina spårbara.
Dessutom har personen i fråga en "standaradfras" på sina loggar och de ligger på samma datum vilket gör att jag tror personen bluffar.

Observera att jag inte säger att det är så utan att jag misstänker att det kan vara så.

(Edit: Jag ser att min inledande inlägg kan tolkas så att jag "vet" att det är så". Jag vill bara klargöra att jag "tror" det. Inga bevis.)
Senast redigerad av 1 hjontemyra, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör sep 01, 2012 11:12

clasf skrev:Misstänker att Hjontemyra har en TB som sitter på honom själv. Jag har en sådan som sitter på mina byxor = man måste komma fram till mig för att få koden, om man nu inte kommer över mina byxor på något annat sätt...
Njae... den sitter inte på mig utan jag har coins som är mina som jag inte lämnar ifrån mig.
Bild
Bild
sydman
Geocachare

Re: Sv: Bluffloggar på trackables

Inlägg av sydman » lör sep 01, 2012 11:24

Fortfarande så är den gemensamma nämnaren på de jag såg är att coinen varit/är i norden ...och en del av dem har varit på samma event
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » lör sep 01, 2012 15:34

Det är väl rätt vanligt att folk "bluffloggar", efter event brukar det cirkulera listor med TB/coin nummer som mindre nogräknade inte drar sig för att logga, fast dom ofta inte ens sett krypet ifråga....
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör sep 01, 2012 18:20

Djuret skrev:Det är väl rätt vanligt att folk "bluffloggar", efter event brukar det cirkulera listor med TB/coin nummer som mindre nogräknade inte drar sig för att logga, fast dom ofta inte ens sett krypet ifråga....
Jo det är sant, men då har man i alla fall varit på eventet.
Denna person (har jag upptäckt nu vid datorn) gissar jag är en "vanlig" cachare som skapat sig ett konto för att enbart logga TB.
Då kan det ju vara så att dom setts på ett event trots att man inte kan se att nicknamet varit på eventet.
Bild
Bild
goranlt
Ny i forumet

Inlägg av goranlt » ons okt 10, 2012 19:08

Jag har nog missat något när det gäller Travel Bugs. Om jag ser en person med en Travel Bug på byxan, vad förväntas jag göra som en god geocachare. Ta den ifrån honom, eller vad?
Skriv svar