Coin som "fastnat" hos cachare

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
Palmstaden
Ny i forumet
Coin som "fastnat" hos cachare

Inlägg av Palmstaden » lör jan 05, 2013 21:42

Vi har ett coin som vi skickade ut på resa. Sedan i somras har det funnits hos samme cachare (tysk) som har tagit runt 7-8 gömmor. Vi har försökt kontakta honom via mail både på engelska och knagglig skoltyska ett antal gånger utan att få svar. Vi har även kontaktat CO till några av de gömmor han tagit och de har meddelat att de vill hjälpa till, men inget händer. Vad ska vi göra? Vi vill ju att vårt coin ska fortsätta sin resa!
Användarvisningsbild
Nickexs
Geocachare

Re: Coin som "fastnat" hos cachare

Inlägg av Nickexs » ons jan 23, 2013 3:13

Tyvärr så är det alldeles för vanligt att coin stjäls, och att många slarvar. Jag har runt 2-3 tb:s som fastnat hos användare, och inte loggats på över ett år. Trist, men det går inte att göra så mycket!
Larander
Geocachare

Re: Coin som

Inlägg av Larander » ons jan 23, 2013 9:37

Tyvärr är det är nog inte mycket att göra.
Av mina 6 utskickade tb/coin är det bara liv i två, varav en legat snart 2år i en burk som bara får 2 besök om året.
Tycker det verkar som om coin har kortare livstid än TB. Lättare att tappa bort kanske, och förmodligen mer stöldbegärliga.

Men du kanske kan skicka ut kopia-brickan istället...
/LarsA
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem

Inlägg av OlaHansson » ons jan 23, 2013 11:22

Jag har loggat ett coin som bara var ett inplastat foto av coinet, lite tråkigt men kanske en ide att testa
Visom
Geocachare

Inlägg av Visom » ons jan 23, 2013 12:01

Jag är lite fundersam....
Varför lägger man någonting i en plastburk i skogen om man blir irriterad om denna sak skulle försvinna?
Varför skickar man runt ett foto på något man har hemma i byrålådan(TB-kopior)?
Bild
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem

Inlägg av OlaHansson » ons jan 23, 2013 14:55

I detta fallet vet jag att coinet hade försvunnit o man skickade ut bilden istället
Visom
Geocachare

Inlägg av Visom » ons jan 23, 2013 15:13

OlaHansson skrev:I detta fallet vet jag att coinet hade försvunnit o man skickade ut bilden istället
Jo, det förstår jag. Men jag har inte lättare att förstå syftet med att skicka runt en bild på en TB/coin som jag en gång i tiden haft i min ägo. Vad vill man uppnå? Vill man glädja/visa upp för andra cachare så är min åsikt att jag snarare känner mig bedragen än glad när jag ser dessa (ofta dåliga) kopior...
Bild
Skriv svar