Wherigo, kan man spela flera samtidigt?

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Wherigo, kan man spela flera samtidigt?

Inlägg av Djurets » fre apr 29, 2011 11:27

Kan man köra flera wherigo spel samtidigt, dvs köra ett par steg på någon sen spara och köra ett par steg på nästa utan att behöva börja om från början på det första? Och det gäller förstås Oregon som hårdvara.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Re: Wherigo, kan man spela flera samtidigt?

Inlägg av *Danne* » fre apr 29, 2011 12:10

Jag tror inte det är något hinder där det ska nog fungera.
Bild

Bild
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » fre apr 29, 2011 12:58

Japp, det funkar. Du avslutar det ena och då sparar den det sen öppnar du det andra och kör på den bara. Sen tvärtom när du vill köra det första. Stäng och spara #2, öppna #1 och välj att fortsätta där du slutade.
DisOrd3r
Geocachare

Inlägg av DisOrd3r » fre apr 29, 2011 13:20

Lite offtopic men vad är Wherigo? :P
Bild
Användarvisningsbild
supergoofy
Geocachare

Inlägg av supergoofy » fre apr 29, 2011 13:31

Ja det ska inte vara några problem. Har två spel som ligger sparade i gpsen då jag hann inte spela klart dem. Ett spel har jag gjort i omgångar.
Däremot beror det på om det går att spara också. Det är inte alla som går att spara utan man måste börja om från början.
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem

Inlägg av Motorcycledude » fre apr 29, 2011 13:46

DisOrd3r skrev:Lite offtopic men vad är Wherigo? :P
http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx
Bild
Bild
Användarvisningsbild
1337v411
Geocachare

Inlägg av 1337v411 » fre apr 29, 2011 15:01

Även om det går att spara ett spel och återuppta det senare så bör man ha i åtanken att skiten kraschar rätt ofta. Jag har nog inte gått en enda wherigo utan att det har kraschat minst en gång under tiden (jag har inget jättestort underlag att basera mitt uttalande på, men ändå).
Bild
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör apr 30, 2011 0:07

Det är sant att det kraschar och då framförallt på Oregon-GPS'er. Jag har spelat många nu sista tiden med PiGo och iPhone. Med senaste versionen av PiGo har jag inte lyckats krascha någon jag gått, så det går framåt. Man bör för övrigt alltid se till att ha senaste firmwaren på GPS'en. Jag kör även med en Colorado och det funkar finfint, men har gått med några st på en av mina egna wherigos, de har kört med Oregon och det har strulat. Viktigt är att tänka på att man skall spara spelet efter varje zon för att slippa gå tillbaka.
DisOrd3r
Geocachare

Inlägg av DisOrd3r » lör apr 30, 2011 8:39

clasf skrev:Det är sant att det kraschar och då framförallt på Oregon-GPS'er. Jag har spelat många nu sista tiden med PiGo och iPhone. Med senaste versionen av PiGo har jag inte lyckats krascha någon jag gått, så det går framåt. Man bör för övrigt alltid se till att ha senaste firmwaren på GPS'en. Jag kör även med en Colorado och det funkar finfint, men har gått med några st på en av mina egna wherigos, de har kört med Oregon och det har strulat. Viktigt är att tänka på att man skall spara spelet efter varje zon för att slippa gå tillbaka.
hur spelar du Wherigo på iphonen? :)
Bild
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör apr 30, 2011 9:16

Sök på Pigo i Appstore. Det är själva playern. Sen laddar du ner det spel du vill spela ifrån www.wherigo.com till PiGO sen är det bara att köra. Det finns inte jättemånga men i lite större städer brukar det finnas någon/några. Du använder dina vanliga geocaching.com uppgifter på wherigo.com. Sen är det bara att söka och leta upp dem som ligger närmast där du bor.
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » lör apr 30, 2011 9:29

clasf skrev:Det är sant att det kraschar och då framförallt på Oregon-GPS'er. Jag har spelat många nu sista tiden med PiGo och iPhone. Med senaste versionen av PiGo har jag inte lyckats krascha någon jag gått, så det går framåt. Man bör för övrigt alltid se till att ha senaste firmwaren på GPS'en. Jag kör även med en Colorado och det funkar finfint, men har gått med några st på en av mina egna wherigos, de har kört med Oregon och det har strulat. Viktigt är att tänka på att man skall spara spelet efter varje zon för att slippa gå tillbaka.
I Iphone kan det ibland komma upp "minnesbrist" pga att man har många appar igång. Då avslutas spelet men det sparas så man förlorar inget. Det finns en App som heter "Free Memmory for Iphone" som stänger ner onödiga appar som man kan köra innan man provar igen. Då är spelet igång och allt finns kvar.
j-annie
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör apr 30, 2011 10:00

Det är viktigt att stänga ner allt annat innan helt rätt där j-annie, men man behöver ju ingen särskild app för det, det är ju bara att dubbelklicka på Home-knappen, hålla fingret på apparna som kommer upp längst ner en liten stund tills minustecknet kommer upp och sen stänga ner dem. Det är klart att du kanske inte stänger ner sånt som är i bakgrunden men applikationer du har öppet stänger du enklast så.
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av vovvelivovven » sön maj 01, 2011 20:55

Helt LYSANDE j-annie!

Jag har upplevt ett allt mer tilltagande problem med min lur, iPhone4. Att stänga av den och slå igång den igen brukar hjälpa något dygn.

Jag visste inte att alla appar i stort sett låg och tuggade i bakgrunden - trodde de stängdes när jag stänger appen med ett enkeltryck på homeknappen.

Jag hade ett 15-tal appar igång...

Bortsett från detta - jag har loggat Walk in Mölndal med iPhone4 och PiGo. Fungerade mycket smidigt, medans arbetskamraten som lånat en GPS som kan köra WherIgo funkade bra de första tre vistuella stegen men craschade precis lagom till att vi skulle ge oss i kast med slutcachen.
Lustigt nog så hårdåste geocaching.com-appen efter att jag skickat min loggning. Jag måste kolla om det verkligen är så illa att man inte stänger apparna när man stänger dom utan låter dessa jobba på bakgrunden. Detta förklarar en hel del av de onödiga problem jag får allt oftare!

Bästa hälsn. Ingvar
Skriv svar