De 3 cacher ved Treriksröset - Hvor lang tid?
-
- Geocachare
Hej
Jeg har kigget på 3 cacher Treriksröset - Sverige., Multien: Explore Sweden # 6 - Treriksröset og den norske cache Treriksrøysa - Norge.
Jeg vil gerne vide hvor lang tid det tager at finde dem alle tre.
Hvor lang tid tager multien, og hvor lang er den?
Og ikke mindst: Er det realistisk at kunne nå dem alle 3 på en gang, hvis vi kommer med båden og skal nå båden igen tilbage til Kilpisjärvi fra Koltalahti.
Så vidt jeg kan forstå sejler båden igen efter 3 timer, og der skulle være 3 kilometer fra båden til Treriksröset - Sverige
Jeg har kigget på 3 cacher Treriksröset - Sverige., Multien: Explore Sweden # 6 - Treriksröset og den norske cache Treriksrøysa - Norge.
Jeg vil gerne vide hvor lang tid det tager at finde dem alle tre.
Hvor lang tid tager multien, og hvor lang er den?
Og ikke mindst: Er det realistisk at kunne nå dem alle 3 på en gang, hvis vi kommer med båden og skal nå båden igen tilbage til Kilpisjärvi fra Koltalahti.
Så vidt jeg kan forstå sejler båden igen efter 3 timer, og der skulle være 3 kilometer fra båden til Treriksröset - Sverige
Re: De 3 cacher ved Treriksröset - Hvor lang tid?
Du loggar dom 3 trad's och Multin utan problem innan båten går tillbaka
Jag (Ronnya71) och PeterCabrio var där sommaren 2013 och han med alla cacherna och även fotografering på 3-riksröset
Jag (Ronnya71) och PeterCabrio var där sommaren 2013 och han med alla cacherna och även fotografering på 3-riksröset
Re: Sv: De 3 cacher ved Treriksröset - Hvor lang tid?
Hej
Jag var där förra veckan och då stannade båten 2 timmar, vilket gav mig 30 minuter vid treriksröset.
Efter foto och kaffe valde jag att leta efter cachen på den norska sidan, tyvärr utan lycka.
Men det går kanske ta en diskussion kring båten så du/ni får åka med nästa tur tillbaka istället.
//Stefan
Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Jag var där förra veckan och då stannade båten 2 timmar, vilket gav mig 30 minuter vid treriksröset.
Efter foto och kaffe valde jag att leta efter cachen på den norska sidan, tyvärr utan lycka.
Men det går kanske ta en diskussion kring båten så du/ni får åka med nästa tur tillbaka istället.
//Stefan
-
- Geocachare
Tak for svar. Vi har hundene med, og den ældste af hundene går ikke så hurtigt, men det er forhåbentligt ikke noget problem.
-
- Geocachare
Re: Sv: De 3 cacher ved Treriksröset - Hvor lang tid?
Hvor tit sejler båden? Jeg troede man havde 3 timer.Wittemyr skrev:Hej
//Stefan
Vi var där för några dagar sedan och valde att bara logga multin, men hade nog hunnit med den norska också trots att vi fick ställa upp som fotografer en stund. Pratade lite med kaptenen om att ta nästa båt tillbaka och det verkade okej om man bara sa till när man åkte dit.
Båten stannar 2 timmar, sedan tar båtfärden ca 30 min åt vardera håll så hela utflykten är ca 3 timmar.
Båten stannar 2 timmar, sedan tar båtfärden ca 30 min åt vardera håll så hela utflykten är ca 3 timmar.
E
6 Km tar om man går med promenadhastighet drygt 1 timme.
Om man inte är van att vandra 6 Km så kan det vara bra att testa hemma hur lång tid det tar.
Lycka till och ta många bilder som ni kan dela med er.
.
Om det är 3 Km (3.000 meter) från båten till platsen/cacherna och sedan lika långt tillbaka till båten.Anne-Mette skrev:Så vidt jeg kan forstå sejler båden igen efter 3 timer, og der skulle være 3 kilometer fra båden til Treriksröset - Sverige
6 Km tar om man går med promenadhastighet drygt 1 timme.
Om man inte är van att vandra 6 Km så kan det vara bra att testa hemma hur lång tid det tar.
Lycka till och ta många bilder som ni kan dela med er.
.
http://www.kirunalapland.se/se/Om-Kirun ... riksroset/
ofta vandrar några tillbaka så det finns mer plats på vägen tillbaka än vägen dit.
ofta vandrar några tillbaka så det finns mer plats på vägen tillbaka än vägen dit.

Kan verkligen rekommendera er att ta tid och vandra tillbaka väldigt fin natur 

-
- Geocachare
Tak for alle svarene. Det "kun" til at vi fik logget multien. Båden var holdt kun 2 timer, så efter jeg havde kigget på Treriksröset, fundet start- og slutkoordinatet til multien syntes jeg ikke der var tid til at prøve at finde nogen af de to traditionelle . Dog fandt jeg den ved båden da vi kom tilbage dertil. Det var i øvrigt en rigtig fin tur, som jeg godt kan anbefale til andre.
Dog glemte jeg at få koden med fra multien. Hvis nogen har den vil jeg meget gerne have den evt. på mail via Geocaching,com.
Dog glemte jeg at få koden med fra multien. Hvis nogen har den vil jeg meget gerne have den evt. på mail via Geocaching,com.
Hann alla på 2 timmar men det var lite stressigt. Fick gå i rask takt men det var grymt fin natur.