Felaktiga loggar

Här diskuterar vi olika cacher
tigern
Geocachare

Inlägg av tigern » ons jun 24, 2009 23:10

Jag fick just en logg från den 18 mars 2007 raderad. Cacheägaren har ändrat reglerna för hur en logg skall skrivas så jag ströks utan möjlighet att korrigera. Lyckligtvis fick jag ett automatiskt meddelande om det och har nu loggat om enligt reglerna för logg.
Bild
No good deed goes unpunished
pe 3
Geocachare

Inlägg av pe 3 » ons jul 08, 2009 18:27

En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.

La tillbaka den till plattsen där den skulle vara. Men nu tror jag att jag inte har fått med den på statistiken som Found. Jag har även vart tillbaka och lagt i en ny loggremsa samtidigt som jag skrivit i en ny Note på cachen att det finns en ny logg att skriva i då ägaren är på semester.

Nu till min fundering ska jag logga den en gång till som Found it för att få med den i statistiken :?:
Varför ska jag hålla med dig då är vi två som har fel !!!!
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » ons jul 08, 2009 18:37

Pe 3 skrev:En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.

La tillbaka den till plattsen där den skulle vara. Men nu tror jag att jag inte har fått med den på statistiken som Found. Jag har även vart tillbaka och lagt i en ny loggremsa samtidigt som jag skrivit i en ny Note på cachen att det finns en ny logg att skriva i då ägaren är på semester.

Nu till min fundering ska jag logga den en gång till som Found it för att få med den i statistiken :?:
Har du bara loggat Needs maintenance på den så har du inte med den som found
pe 3
Geocachare

Inlägg av pe 3 » ons jul 08, 2009 21:06

Ok det var det jag anade för jag fick ingen glad gubbe på den. Då loggar jag den en gång till med gott samvete då jag har vart där två gånger redan :lol:
Varför ska jag hålla med dig då är vi två som har fel !!!!
Användarvisningsbild
Hudik-Lars
Geocachare

Inlägg av Hudik-Lars » ons jul 08, 2009 21:48

sydman skrev:
Pe 3 skrev:En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.

Har du bara loggat Needs maintenance på den så har du inte med den som found
Finns det något sätt att se vilka man har loggat "Needs maintenance" på, för jag har nog också missat någon på det viset
Garmin Nüvi 200 och Dakota 20
Emerentia
Geocachare

Inlägg av Emerentia » ons jul 08, 2009 22:14

När man är inne på Geocaching.com och klickar på sitt nick i högra hörnet kommer allt man gjort den senaste månaden upp (Finds, notes, dnf:s).
Användarvisningsbild
basement
Geocachare

Inlägg av basement » tor jul 09, 2009 0:33

Emerentia skrev:När man är inne på Geocaching.com och klickar på sitt nick i högra hörnet kommer allt man gjort den senaste månaden upp (Finds, notes, dnf:s).
Ännu bättre:

Gå in på "My profile" - översta långa raden -klicka på "Geocaches" - liten bit ner på sidan står det Show: - där kan du välja vilken slags loggtyp som du vill se på tex alla dina DNF eller alla dina needs maintenence....
Bild
Anden81
Geocachare

Inlägg av Anden81 » lör jul 11, 2009 11:01

basement skrev:
Emerentia skrev:När man är inne på Geocaching.com och klickar på sitt nick i högra hörnet kommer allt man gjort den senaste månaden upp (Finds, notes, dnf:s).
Ännu bättre:

Gå in på "My profile" - översta långa raden -klicka på "Geocaches" - liten bit ner på sidan står det Show: - där kan du välja vilken slags loggtyp som du vill se på tex alla dina DNF eller alla dina needs maintenence....
alltid lär man sig nåt nytt.
Vet nån hur man gör för att se alla cachar man tagit av en viss typ?
Tex om jag vill se alla mysterys som jag tagit, lr en annan cachare tagit.
hertil
Geocachare

Inlägg av hertil » lör jul 11, 2009 11:05

När du är inne på din publika profil kan du klicka på geocaches, då finns rubrikerna mystery, traditional, multi etc tillgängliga. Klicka på dem och du får en lista över specifika cachar för rätt kategori.
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem

Re: Felaktiga loggar

Inlägg av benke.olsson » sön apr 29, 2012 22:26

Vet inte om detta är rätt tråd, men tänkte fråga om det är OK att logga en mugglad cache bara man fotograferar stället där den skulle ha suttit?
Såg detta fenomen på en nyutkommen (och mugglad, innan någon hann FTFa den ens) cache i Sölvesborg i helgen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare

Inlägg av 1000sjöar » sön apr 29, 2012 22:33

Enkelt svar:Nej.
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem

Inlägg av benke.olsson » sön apr 29, 2012 22:38

1000sjöar skrev:Enkelt svar:Nej.
Vad bra att någon håller med mej :) , jag tyckte också det verkade fel.
Loggen finns dock kvar.
Bild
Bild
jimmie.j
Geocachare

Inlägg av jimmie.j » mån apr 30, 2012 0:03

Nej det kan inte vara rätt.
the explorist
Geocachare

Inlägg av the explorist » mån apr 30, 2012 0:22

benke.olsson skrev:Vet inte om detta är rätt tråd, men tänkte fråga om det är OK att logga en mugglad cache bara man fotograferar stället där den skulle ha suttit?
Såg detta fenomen på en nyutkommen (och mugglad, innan någon hann FTFa den ens) cache i Sölvesborg i helgen.
Det är inte okej att logga en cache man inte har hittat.
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem

Inlägg av benke.olsson » tis maj 01, 2012 10:14

Tack.
Era svar har resulterat i att loggen numera är borta och "rättvisa skipad" :D .
Det blev en annan cacheare som fick FTF på den riktiga burken, som nu finns på plats.
(Vill för säkerhets skull påpeka att jag själv inte har loggat denna burk ännu).
Bild
Bild
Skriv svar