Felaktiga loggar
En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.
La tillbaka den till plattsen där den skulle vara. Men nu tror jag att jag inte har fått med den på statistiken som Found. Jag har även vart tillbaka och lagt i en ny loggremsa samtidigt som jag skrivit i en ny Note på cachen att det finns en ny logg att skriva i då ägaren är på semester.
Nu till min fundering ska jag logga den en gång till som Found it för att få med den i statistiken
La tillbaka den till plattsen där den skulle vara. Men nu tror jag att jag inte har fått med den på statistiken som Found. Jag har även vart tillbaka och lagt i en ny loggremsa samtidigt som jag skrivit i en ny Note på cachen att det finns en ny logg att skriva i då ägaren är på semester.
Nu till min fundering ska jag logga den en gång till som Found it för att få med den i statistiken

Varför ska jag hålla med dig då är vi två som har fel !!!!
Har du bara loggat Needs maintenance på den så har du inte med den som foundPe 3 skrev:En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.
- Hudik-Lars
- Geocachare
Finns det något sätt att se vilka man har loggat "Needs maintenance" på, för jag har nog också missat någon på det visetsydman skrev:Har du bara loggat Needs maintenance på den så har du inte med den som foundPe 3 skrev:En fundering som jag fått de senaste dagarna är att jag loggade en cache för tre veckor sedan och skrev in den som Needs maintenance, då den var mugglad och jag hittade burken och en bit av logg remsan.
Garmin Nüvi 200 och Dakota 20
Ännu bättre:Emerentia skrev:När man är inne på Geocaching.com och klickar på sitt nick i högra hörnet kommer allt man gjort den senaste månaden upp (Finds, notes, dnf:s).
Gå in på "My profile" - översta långa raden -klicka på "Geocaches" - liten bit ner på sidan står det Show: - där kan du välja vilken slags loggtyp som du vill se på tex alla dina DNF eller alla dina needs maintenence....
alltid lär man sig nåt nytt.basement skrev:Ännu bättre:Emerentia skrev:När man är inne på Geocaching.com och klickar på sitt nick i högra hörnet kommer allt man gjort den senaste månaden upp (Finds, notes, dnf:s).
Gå in på "My profile" - översta långa raden -klicka på "Geocaches" - liten bit ner på sidan står det Show: - där kan du välja vilken slags loggtyp som du vill se på tex alla dina DNF eller alla dina needs maintenence....
Vet nån hur man gör för att se alla cachar man tagit av en viss typ?
Tex om jag vill se alla mysterys som jag tagit, lr en annan cachare tagit.
- benke.olsson
- Föreningsmedlem
Re: Felaktiga loggar
Vet inte om detta är rätt tråd, men tänkte fråga om det är OK att logga en mugglad cache bara man fotograferar stället där den skulle ha suttit?
Såg detta fenomen på en nyutkommen (och mugglad, innan någon hann FTFa den ens) cache i Sölvesborg i helgen.
Såg detta fenomen på en nyutkommen (och mugglad, innan någon hann FTFa den ens) cache i Sölvesborg i helgen.
- benke.olsson
- Föreningsmedlem
Vad bra att någon håller med mej1000sjöar skrev:Enkelt svar:Nej.

Loggen finns dock kvar.
Nej det kan inte vara rätt.
-
- Geocachare
Det är inte okej att logga en cache man inte har hittat.benke.olsson skrev:Vet inte om detta är rätt tråd, men tänkte fråga om det är OK att logga en mugglad cache bara man fotograferar stället där den skulle ha suttit?
- benke.olsson
- Föreningsmedlem
Tack.
Era svar har resulterat i att loggen numera är borta och "rättvisa skipad"
.
Det blev en annan cacheare som fick FTF på den riktiga burken, som nu finns på plats.
(Vill för säkerhets skull påpeka att jag själv inte har loggat denna burk ännu).
Era svar har resulterat i att loggen numera är borta och "rättvisa skipad"

Det blev en annan cacheare som fick FTF på den riktiga burken, som nu finns på plats.
(Vill för säkerhets skull påpeka att jag själv inte har loggat denna burk ännu).