Challengelistan (return on demand)!
- Sillen jag provade att uppdatera wikin http://wiki.geocaching.se/index.php/Challenge_caches. Passade på att ta ett nr själv 

Re: Challengelistan (return on demand)!
Tack, nu har jag ett nummer även om det blev på fel challenge, samt att Anden81 fick sin variant med samma nummer. Kan någon förklara vad jag gör fel när jag ska redigera?satrams skrev:- Sillen jag provade att uppdatera wikin http://wiki.geocaching.se/index.php/Challenge_caches. Passade på att ta ett nr själv
Jag loggar in!
Går till sidan.
Väljer fliken redigera
Får upp en ruta där det ser ut som om man ska rediga, dock står det på "datorska" där och det språket behärskar inte jag!
TIPS?
Copy/paste är väl enklast , sedan förhandsgranskning så att det ser ut som du vill. När du är nöjd "spara"Sillen skrev:Tack, nu har jag ett nummer även om det blev på fel challenge, samt att Anden81 fick sin variant med samma nummer. Kan någon förklara vad jag gör fel när jag ska redigera?satrams skrev:- Sillen jag provade att uppdatera wikin http://wiki.geocaching.se/index.php/Challenge_caches. Passade på att ta ett nr själv
Jag loggar in!
Går till sidan.
Väljer fliken redigera
Får upp en ruta där det ser ut som om man ska rediga, dock står det på "datorska" där och det språket behärskar inte jag!
TIPS?
| 174||{{GCProfil|Sillen}}||{{GCLink|GCxxxxx}}||Kort Text ||Logga den längst ologgade runt Enköping....
|- valign="top
Vill du ha 174A skriver du väl det , GC nr, Kort text, Sedan längre text/beskrivning
Annars får du ringa, mejla

Tack Satrams, gissar att Anden81 fick till det här nu för när jag skulle ändra var det redan ordnat. Dock testade jag det där med att ringa tidigare men det gick inte så väldigt bra då du inte svarade! 

Jo jag var inne och ändrade lite.Sillen skrev:Tack Satrams, gissar att Anden81 fick till det här nu för när jag skulle ändra var det redan ordnat. Dock testade jag det där med att ringa tidigare men det gick inte så väldigt bra då du inte svarade!
Fick även syn på en del intressanta challenger runt om i landet.
Två nypublicerade i Hedemora som man uppfyller kraven för

Dom är ointe publicerade ännu, men jag uppfyller för en av dem och har några kvar men jag vet vad som finns i GSAK så det är lugnt! Svedjans challengar hoppas jag vara loggade innan midsommar!Anden81 skrev:Jo jag var inne och ändrade lite.Sillen skrev:Tack Satrams, gissar att Anden81 fick till det här nu för när jag skulle ändra var det redan ordnat. Dock testade jag det där med att ringa tidigare men det gick inte så väldigt bra då du inte svarade!
Fick även syn på en del intressanta challenger runt om i landet.
Två nypublicerade i Hedemora som man uppfyller kraven för

Då jag inte kommer åt att redigera Wikin så skulle någon vänlig själ, boka in 175,176 och 177 åt mig.
175:an ligger redan i kön...

DoneDjurets skrev:Då jag inte kommer åt att redigera Wikin så skulle någon vänlig själ, boka in 175,176 och 177 åt mig.
Tackar!satrams skrev:DoneDjurets skrev:Då jag inte kommer åt att redigera Wikin så skulle någon vänlig själ, boka in 175,176 och 177 åt mig.
Lite mer jobb då 175:an nu är ute....

Challenge #175 The JEEP Travel Bug Challenge http://coord.info/GC44AM3
- pinkunicorn
- Föreningsmedlem
Jag har försökt att kolla upp lite vilka challenges från challengelistan (och även andra challenges) som jag får logga och har noterat att den där sidan inte är helt uppdaterad.
Följande challenges är bokade i listan men har inte länkar till någon publicerad challenge:
En del av dem jobbas det säkert på men jag misstänker att andra med låga nummer har blivit bortglömda. Kanske läge att göra klart eller avboka så att det inte blir så mycket gammalt skräp liggande i listan?
Jag hittade även några där jag hade information om challengen men där den inte var upptagen i listan, så jag har passat på att uppdatera wikin med dem (77, 78, 80, 82, 176; samtliga av Djurets).
Följande challenges är bokade i listan men har inte länkar till någon publicerad challenge:
Kod: Markera allt
9 50 points Lägg ihop D+T siffror under ett dygns caching. T.ex. 1.5/2.5 ger 4 poäng. Minst 50 poäng på samma kalenderdygn
17 LHCper bokad every day / month En cache per kalenderdag på en månad, oavsett årtal.
23 skattletaren 500 points Lägg ihop D+T siffror under ett dygns caching. T.ex. 1.5/2.5 ger 4 poäng. Minst 500 poäng på samma kalenderdygn
39 pglans GC34TQB Kommer inom några veckor Kommer inom några veckor
50 10 event deltagit på 10 event
55E LHCper bokad 100 mysteries Östergötland tagit 100 mysterycacher i Östergötland
57 Labbsand Bokad 50 multi tagit 50 multicacher
63 100 cacher i Göteborgs kommun 100 loggade cacher i Göteborgs komun
66 tio länder loggat found i 10 länder
85 10 eartcaches loggat 10 earth-cacher
86 2 caches, 500km same day 2 loggar på fysiska cacher med minst 50 mil mellan under samma kalenderdygn
90 Luels 6 types on one day Loggat sex olika cachetyper på en dag
103 McB. TBD Work in progress Work in progress
111 d3bjorn TBD Work in progress Work in progress
116L LHCper TBD 500 Founds in Linköping 500 loggade cacher i Linköpings kommun
(119 saknas helt i listan)
125 Motorcycledude TBA TBA Bokad
129 danne100 GCXXXX bokad
132 androsen GCXXXX TBD Bokad
133 androsen GCXXXX TBD Bokad
134 androsen GCXXXX TBD Bokad
136 TeamFetchezLaCache GCXXXXX TBA TBA
137 TeamFetchezLaCache GCXXXXX TBA TBA
138 TeamFetchezLaCache GCXXXXX TBA TBA
139 TeamFetchezLaCache GCXXXXX TBA TBA
144 emil.s GC41RZ4 TBA TBA
147 clewas GCXXXXX Bokad Bokad.
162 R_I_S GCXXXXX TBA TBA
164 lassethomasson TBD The Lazy First Time Finder Ha tagit FTF på en cache minst ett år efter publicering
165 mjaje TBD Title Desc
168 tretton GC4489Y Bokad Bokad
173 satrams GC42FWW Bokad Bokad
174AB Anden81 GC44G1M Bokad Logga den längst ologgade i Stockholms Län
174C Sillen GC44BEQ Bokad Logga den längst ologgade i Uppsala län
177 Djurets GCxxxxx Bokad Bokad
178 satrams GCxxxxx Bokad Bokad
180 #CAJH# GCxxxxx Bokad Bokad
Jag hittade även några där jag hade information om challengen men där den inte var upptagen i listan, så jag har passat på att uppdatera wikin med dem (77, 78, 80, 82, 176; samtliga av Djurets).

#174 ligger ute men jag har inte lyckats på wikisida, gäller båda.
- pinkunicorn
- Föreningsmedlem
Fixat nu.Sillen skrev:#174 ligger ute men jag har inte lyckats på wikisida, gäller båda.

pinkunicorn skrev:

Såg förövrigt att jag kvalar in på nr 164

Tack!pinkunicorn skrev:Fixat nu.Sillen skrev:#174 ligger ute men jag har inte lyckats på wikisida, gäller båda.
Du är välkommen norr ut för att logga också!