Kan man se sina egna cachers delsteg på kartan?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Kan man se sina egna cachers delsteg på kartan?

Inlägg av vovvelivovven » fre dec 09, 2011 22:45

Hej!
Denna fråga har varit uppe förr fast kanske inte på riktigt samma sätt.

Jag har i närheten av bostaden såväl enstegs mysteries, flerstegs mysteries och någon multi. Finns det något sätt för mig att inför planering av nya gömmor kunna se var jag har mina olika fysiska delsteg placerade?

Undrar Ingvar
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Re: Kan man se sina egna cachers delsteg på kartan?

Inlägg av Djurets » lör dec 10, 2011 0:27

vovvelivovven skrev:Hej!
Denna fråga har varit uppe förr fast kanske inte på riktigt samma sätt.

Jag har i närheten av bostaden såväl enstegs mysteries, flerstegs mysteries och någon multi. Finns det något sätt för mig att inför planering av nya gömmor kunna se var jag har mina olika fysiska delsteg placerade?

Undrar Ingvar
Kör GSAK och exportera aktuella gömmor till mapsource.
/Djurets
Bild
Falkz
Geocachare

Inlägg av Falkz » lör dec 10, 2011 0:48

Jag kör gsak och google earth circles så får man fina färgade ringar runt alla cacher så man lätt ser vad som är ledigt :)
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » lör dec 10, 2011 11:53

Falkz skrev:Jag kör gsak och google earth circles så får man fina färgade ringar runt alla cacher så man lätt ser vad som är ledigt :)
Var lägger man in så att google eart öppnas när macrot är färdigt
j-annie
Falkz
Geocachare

Inlägg av Falkz » lör dec 10, 2011 12:06

j-annie skrev:
Falkz skrev:Jag kör gsak och google earth circles så får man fina färgade ringar runt alla cacher så man lätt ser vad som är ledigt :)
Har inte behövt göra något alls tror jag.. för mig öppnas google earth automatiskt när det är klart...

det man får tänka på är att det ritar en ring runt alla P koordinater och alla andra waypoints oxå...
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » lör dec 10, 2011 12:11

Falkz skrev:
j-annie skrev:
Har inte behövt göra något alls tror jag.. för mig öppnas google earth automatiskt när det är klart...

det man får tänka på är att det ritar en ring runt alla P koordinater och alla andra waypoints oxå...
jag får en ruta med röd text som säger att filen inte är kopplad till något program för att utföra åtgärden när macrot är färdigt, man skall tydligen lägga in google earth någonstans i GSAK som default. Någon som vet?
j-annie
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör dec 10, 2011 12:11

Jag har heller inte gjort något, Google Earth startar automatiskt. Väldigt bra att ha om man vill veta vart det finns ett ledigt hörn i sitt eget område. Dock bör man betänka att den ritar ut cirkeln där ? sitter och inte där finalen är. Jag har lagt in alla finalkoordinater i mitt område så här vet jag precis vart det finns lediga platser överallt :)
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » lör dec 10, 2011 12:15

j-annie skrev:jag får en ruta med röd text som säger att filen inte är kopplad till något program för att utföra åtgärden när macrot är färdigt, man skall tydligen lägga in google earth någonstans i GSAK som default. Någon som vet?
Jag skulle testa med en ominstallation av Google Earth. Jag har inte lagt in någon path till GE i GSAK och hittar ingenstans man kan göra det heller.
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör dec 10, 2011 12:28

clasf skrev:
j-annie skrev:jag får en ruta med röd text som säger att filen inte är kopplad till något program för att utföra åtgärden när macrot är färdigt, man skall tydligen lägga in google earth någonstans i GSAK som default. Någon som vet?
Jag skulle testa med en ominstallation av Google Earth. Jag har inte lagt in någon path till GE i GSAK och hittar ingenstans man kan göra det heller.
Är det inte så att "windows" måste veta vad det ska göra med en "kml"-fil? Alltså knyta filändelsen till Google Earth?
Bild
Bild
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » lör dec 10, 2011 12:36

hjontemyra skrev:
clasf skrev:
Är det inte så att "windows" måste veta vad det ska göra med en "kml"-fil? Alltså knyta filändelsen till Google Earth?
Det var bara att installera Google earth som inte var installerad. Nu fungerar det jag kör normalt med Cacheye
Nu fungerar det, nu skall jag hitta ett ledigt "hål" i centrala Göteborg för en ny WherIgo
tack
j-annie
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av vovvelivovven » lör dec 10, 2011 22:02

Tack för svaren!

Jag får väl krypa till korset och försöka köra på den lilla PC'n... Jag kör Mac men just GSAK ville inte fungera i Mac under Parallells och Windows 7 / 64bitar.

Jag löste problemet temporärt och la ut en 4-stegs där det ändå saknades en urban cache.

Ha en bra 3:e advent! // Ingvar
Användarvisningsbild
Monway
Geocachare

Inlägg av Monway » fre dec 16, 2011 15:19

Nu fungerar det, nu skall jag hitta ett ledigt "hål" i centrala Göteborg för en ny WherIgo
tack[/quote]

Låter kul :!: :wink:
Bild
Skriv svar