Hur uppfattar Ni attributet Recommended for kids?
Att barn kan vara med och leta och även nå burken?Eller bara lämplig terräng för barn?
Barnvänlig
Medlem sedan 2001
Re: Barnvänlig
Jag skulle nog definiera det som lämplig terräng för barn. När det gäller vuxna så är det ju inte alltid vi kan nå cachen utan hjälpmedel heller 

stooor burk, mycket bytessaker. Långt från faror.
Eller från annan synvinkel: En cache utformad och anpassad för barn i första hand.
Eller från annan synvinkel: En cache utformad och anpassad för barn i första hand.
Jag tycker att en "Barnvänlig" burk/gömma bör vara utformad på det sättet att det uppmuntrar barnen att följa med ut och leta efter burkar/gömmor.
Och hur får vi barnen att glädjas och fortsätta...
Jo genom att det först och främst är möjligt för dem att "själva" kunna hitta burken och att den är nåbar för barn, det bör vara "grundkravet".
Och för att göra burken ännu mer intressant och för att tillföra ännu mer glädje till fyndet så bör terrängen inte vara alltför svår och det är aldrig fel att burken är av sådan storlek att det ryms några saker som kan bytas.
Helt enkelt...
Nåbar för barn, Framkomlig terräng och Utrymme för saker
Det vore bara bra om det blir ännu fler gömmor som är barnvänliga.
Och hur får vi barnen att glädjas och fortsätta...
Jo genom att det först och främst är möjligt för dem att "själva" kunna hitta burken och att den är nåbar för barn, det bör vara "grundkravet".
Och för att göra burken ännu mer intressant och för att tillföra ännu mer glädje till fyndet så bör terrängen inte vara alltför svår och det är aldrig fel att burken är av sådan storlek att det ryms några saker som kan bytas.
Helt enkelt...
Nåbar för barn, Framkomlig terräng och Utrymme för saker
Det vore bara bra om det blir ännu fler gömmor som är barnvänliga.
- The Forslunds
- Föreningsmedlem ★
Stor burk, en bild säger allt... Kolla länken
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... f8b845af9b
En barnvänlig cache borde kunna ge ett barn en fullständig cachingupplevelse tycker jag, dvs ett barn ska kunna ta fram burken utan att utsätta sig för onödiga faror.
Men barnvänlig kan ju även vara att barn kan komma ända fram men ej ta burken, t ex en cache vid en lekplats, de vuxna får leta och barnen leka, också barnvänligt.
Men jag tycker att barnvänlig är när barnen kan vara med hela vägen.
Edit:
Jag uppmärksammade inte föregående inlägg, blev lite kaka på kaka...

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... f8b845af9b
En barnvänlig cache borde kunna ge ett barn en fullständig cachingupplevelse tycker jag, dvs ett barn ska kunna ta fram burken utan att utsätta sig för onödiga faror.
Men barnvänlig kan ju även vara att barn kan komma ända fram men ej ta burken, t ex en cache vid en lekplats, de vuxna får leta och barnen leka, också barnvänligt.
Men jag tycker att barnvänlig är när barnen kan vara med hela vägen.
Edit:
Jag uppmärksammade inte föregående inlägg, blev lite kaka på kaka...
- Motorcycledude
- Föreningsmedlem
Jag definierar det helt enkelt som en cache som barn tycker är rolig och som är säker. Jag har en sådan där ett barn absolut inte når burken men jakten är mycket uppskattad av ungar.