Öka antalet cacher

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
Traskarna
Geocachare

Inlägg av Traskarna » fre mar 27, 2009 19:44

Absolut, men lägger man en burk av storlek så har man alltid något skoj att stoppa i den.
Användarvisningsbild
Jimmy.P
Geocachare

Inlägg av Jimmy.P » fre jun 05, 2009 17:38

Efter att ha adopterat 24st cacher igår så är vi just nu uppe i 64st gömmor runt om och i Västerås.
Men som ni kan se på bilden så har vi möjlighet att lägga ut en hel del till :lol:

Bild
Klicka för att få större bild

Bild
Å dessa hatiska nanos vad ska man göra med dem :twisted: :lol: :lol:
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » fre jun 05, 2009 17:44

Jimmy&Maria skrev: Å dessa hatiska nanos vad ska man göra med dem :twisted: :lol: :lol:
Släng dem i bingen, det är där de hör hemma.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
kallt_kaffe
Geocachare

Inlägg av kallt_kaffe » fre jun 05, 2009 17:47

McB skrev:
Jimmy&Maria skrev: Å dessa hatiska nanos vad ska man göra med dem :twisted: :lol: :lol:
Släng dem i bingen, det är där de hör hemma.
Nej för tusan, skriv cachebeskrivningen med Comic Sans på en bitmappad bild och göm dem i Gbg-området. :twisted:
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?" - Douglas Adams
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » lör jun 06, 2009 11:23

Jimmy&Maria skrev:Efter att ha adopterat 24st cacher igår så är vi just nu uppe i 64st gömmor runt om och i Västerås.
Men som ni kan se på bilden så har vi möjlighet att lägga ut en hel del till :lol:
Tack för spoilerbilderna, nu vet man vad man skall leta efter när man är i Västerås! :mrgreen:
/Djurets
Bild
Karro2
Geocachare

Inlägg av Karro2 » fre jul 17, 2009 16:05

För mig känns det lite grand att när jag väl tagit (nästan) alla cacher i en 3 mils radie (ca 15 st), så är det enda sättet att fortsätta hobbyn att lägga ut cacher. Det går visserligen att bila en längre sträcka >4 mil, för att ta fler, men det blir inte något man gör när andan faller på, utan snarare en heldagsutflykt någon gång då och då. Dyrt blir det också map bensinpriset.

Kanske det är annorlunda om man bor i en storstad med massvis med cacher?
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » fre jul 17, 2009 16:17

Jimmy&Maria skrev:Efter att ha adopterat 24st cacher igår så är vi just nu uppe i 64st gömmor runt om och i Västerås.

Bild

Bild
Å dessa hatiska nanos vad ska man göra med dem :twisted: :lol: :lol:

Är något av detta till salu? pm:a mig i så fall,
danne
the explorist
Geocachare

Inlägg av the explorist » sön sep 06, 2009 9:08

Larssen skrev:Det är bara att hoppas att fler vill bidra med lite gömmor av olika slag, så det finns cacher för alla olika intressen. Allt från extrema adrenalinkickar, fina naturupplevelser, stadscacher, mysteries samt cacher för statistikjägare mm. Jag håller med Er som tycker att man inte bara kan "snylta" på andras cacher utan också själv bidra med lite gömmor för att hålla "sporten" så levande som möjligt.
Precis (startar om denna tråden för att få fler som ej lagt ut någon cache att börja göra detta)
Som flera skrivit i denna tråden, det handlar om att ge och ta...
Jag har fått loggar i vissa av mina cacher som: vilken meningslös plats eller liknande, av cachare som själv aldrig lagt ut någon cache.
Gör detta bättre själv då!!! :wink:
Sick ut och hitta en fin, rolig, spännande plats eller varför inte dela med dig av ditt favorit ställe.

MVH :D
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » sön sep 06, 2009 11:01

the explorist skrev:
Larssen skrev:Det är bara att hoppas att fler vill bidra med lite gömmor av olika slag, så det finns cacher för alla olika intressen. Allt från extrema adrenalinkickar, fina naturupplevelser, stadscacher, mysteries samt cacher för statistikjägare mm. Jag håller med Er som tycker att man inte bara kan "snylta" på andras cacher utan också själv bidra med lite gömmor för att hålla "sporten" så levande som möjligt.
Precis (startar om denna tråden för att få fler som ej lagt ut någon cache att börja göra detta)
Som flera skrivit i denna tråden, det handlar om att ge och ta...
Jag har fått loggar i vissa av mina cacher som: vilken meningslös plats eller liknande, av cachare som själv aldrig lagt ut någon cache.
Gör detta bättre själv då!!! :wink:
Sick ut och hitta en fin, rolig, spännande plats eller varför inte dela med dig av ditt favorit ställe.
Har det inte lite grand med att göra också var man bor? Tex en by i exvis Hälsingland med kanske 2-3 cacher inom något så när räckhåll, därutöver får du åka ett antal ordentliga mil för att leta efter fler. Åtminstone jag skulle bli lite glad iaf om det då las ut en cache i närheten nån gång. Dessutom är väl då kanske inte kvalitén 100%. Det blir mest: Liten bro, grusväg, jättestor sten osv. Men som sagt ...

MVH :D
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » sön sep 06, 2009 11:03

Hmm, ser att det blev lite fel här. Mitt inlägg ska börja med: "Har det inte...
wickz
Ny i forumet

att inte hålla med...

Inlägg av wickz » tis sep 22, 2009 0:23

Fast måste alla ha samma intresse? Måste det finnas 1000 gömmor om det finns 100 cachare i en stad?
Vissa gillar att snickra möbler, andra att ha. Vissa gillar att gömma, andra att leta.

Jag tycker det är kul att leta, men kan helt klart se en charm i att gömma även om jag inte kommit så långt själv.
Att ta en extra tur påväg till skolan och hitta en cache är en helt annan sak än att leta ett bra område och gömma en och sedan underhålla den. Även kostnaden skiljer sig åt. I mitt fall som inte ens har en GPS så är den stor :P

Poängen är att jag inte ser att det finns ett behov av att "ge och ta" på det sättet ni beskriver. Vissa har öga för gömställen och håller gärna i några caches med det ansvar som följer, andra gör det inte. Ska då de som inte vill tvingas för att få någon jämställdhet?

Om jag letar 200 stycken på min semester så skulle jag ändå inte gömma en i staden jag besöker den veckan om jag inte kommer tillbaka regelbundet, det handlar helt enkelt om att kunna underhålla den.

Varför ska man ge och ta? Vad i det hela förstår du inte? Äter du glass? Tillverkar du glass? :wink:
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Re: att inte hålla med...

Inlägg av Djurets » tis sep 22, 2009 6:31

wickz skrev:
Varför ska man ge och ta? Vad i det hela förstår du inte? Äter du glass? Tillverkar du glass? :wink:
:roll: Jag betalar för den glass jag äter....

Man skall självklart inte lägga ut burkar bara för att...(har nyss tagit ett antal meningslösa dito), men jag tror de flesta har några smultronställen som är värda att visa. Eller kan bidraga med någon rolig och intressant gömma.

Självklart skall man ge tillbaka, det tillhör allmänt hyffs :!:
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
HeBo1
Geocachare

Re: att inte hålla med...

Inlägg av HeBo1 » tis sep 22, 2009 8:05

Djuret skrev:

:roll: Jag betalar för den glass jag äter....

Man skall självklart inte lägga ut burkar bara för att...(har nyss tagit ett antal meningslösa dito), men jag tror de flesta har några smultronställen som är värda att visa. Eller kan bidraga med någon rolig och intressant gömma.

Självklart skall man ge tillbaka, det tillhör allmänt hyffs :!:

:thup:
Bild

Inlägg av Sillen » tis sep 22, 2009 8:25

Karro2 skrev:För mig känns det lite grand att när jag väl tagit (nästan) alla cacher i en 3 mils radie (ca 15 st), så är det enda sättet att fortsätta hobbyn att lägga ut cacher. Det går visserligen att bila en längre sträcka >4 mil, för att ta fler, men det blir inte något man gör när andan faller på, utan snarare en heldagsutflykt någon gång då och då. Dyrt blir det också map bensinpriset.

Vi lever i olika förutsättningar då jag har 500 cacher inom 33 km och då bor inte jag i någon stor ort. Det är med det precis som annat vi har olika förutsättningar. Jag tror själv inte att det kommer ut bra cacher bara för att man känner sig tvingad att lägga ut dem. Man ska känna för att lägga ut cachen och då gärna göra en burk som man tänker vårda längre fram.

Nu har jag dålig karma med den uträkningen som finns i början av tråden men jag är nöjd med de jag lagt ut. Om folk gör det de tycker är kul så kommer det bli bättre gömmor.
Användarvisningsbild
sanojnosslin
Geocachare

Inlägg av sanojnosslin » tis sep 22, 2009 8:35

Sillen skrev:
Karro2 skrev:För mig känns det lite grand att när jag väl tagit (nästan) alla cacher i en 3 mils radie (ca 15 st), så är det enda sättet att fortsätta hobbyn att lägga ut cacher. Det går visserligen att bila en längre sträcka >4 mil, för att ta fler, men det blir inte något man gör när andan faller på, utan snarare en heldagsutflykt någon gång då och då. Dyrt blir det också map bensinpriset.

Vi lever i olika förutsättningar då jag har 500 cacher inom 33 km och då bor inte jag i någon stor ort. Det är med det precis som annat vi har olika förutsättningar. Jag tror själv inte att det kommer ut bra cacher bara för att man känner sig tvingad att lägga ut dem. Man ska känna för att lägga ut cachen och då gärna göra en burk som man tänker vårda längre fram.

Nu har jag dålig karma med den uträkningen som finns i början av tråden men jag är nöjd med de jag lagt ut. Om folk gör det de tycker är kul så kommer det bli bättre gömmor.
Bra där sillen, för om det blir tvång på utläggning, så får vi ju bara en massa filmburkar under sten och hur kul är det !?... nä, försök att bjuda på en upplevelse när ni lägger ut gömmor istället för statistikhöjare :D
Garmin nüvi 760 + Garmin Colorado 300, Volvo V50 AWD, Aeon Cobra 320 och en ryggsäck full med Kaffe ;) + en massa övrigt junk...
Skriv svar