Någon som har erfarenheter av dylik manick?
+/- vad är bra/dåligt?
Batteritid?
Minneskort? Vilket rekommenderas?
Hur funkar den i mörker?
Alternativa produkter?
Något tips på dylik?, är det en vanlig monopod?Ankarcrona skrev:
Ett tips är oxå att filma med stav
Kan nog lägga 700:- extra för att köpa den i Sverige och få garanti och annat på "hemmaplan".clasf skrev:Jag har en precis sådan inköpt i USA för $300, riktigt fynd. Brukar ha ett vanligt enbent stativ + tripod mount prylen.
Vill du spara lite pengar utan att åka till USA så kan du beställa den direkt ifrån GoPro's hemsida. Har du lite tur slipper du
moms och tull och landar på ca 2200:-. Skulle du ha otur blir det ändå billigare än i Sverige.
Förresten så filmade jag ju en del på NX2012 och den filmen fick du väl? den är ju tagen med en sådan
Proffsfilm ju......Ankarcrona skrev:Japp, riktigt bra kamera, visst i mörker kräver den rikligt med ljus, men det är inte så konstigt med tanke på hur liten den är, (litet hus = liten sensor)
Jag hade 8 GB kort men bytte snart till 32 gb vilket är att föredra för tidigare tog minneskortet slut före cachingrundan...
Vidare köpte jag till ett extra batteri, nu har jag inga problem med att film/batteri inte räcker till...
Står oxå i valet o kvalet om jag skall köpa till LCD pack eller extra batteripack, lutar åt batteripack (så slipper man byta batteri i fält...)
Ett tips är oxå att filma med stav så som i http://www.youtube.com/watch?v=BnW8nDdkxQc
(Obs! Har du inte besökt The Factory skall du inte se filmen.)
Det ger dig mycket mer möjligheter än pannband, pannbandet är dock ett bra komplement!
Har även provat bröstsele men jag tyckte inte att det lämpade sig bra för geocaching...