Cryptex

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Re: Cryptex

Inlägg av linsrille » sön okt 14, 2012 11:33

Jo får väl kolla runt lite.. parasoll var en ide men tror aldrig jag sett mer än två sektioner på dom.
Bild
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » sön okt 14, 2012 12:56

Jag är barnsligt förtjust i dessa också (efter Dan Brown böckerna) och blev överförtjust när jag helt utan förvarning råkade ut för en sådan i en myst i Göteborgstrakten, riktigt roligt. Så mitt tips är att inte ange något om att det har med cryptex att göra i cachebeskrivningen utan att man måste lösa en gåta för att öppna burken eller så bara. Det förhöjer själva loggningen enligt mig om man får en överraskning i form av en cryptex-final :)
Användarvisningsbild
Olssonivallda
Geocachare

Inlägg av Olssonivallda » mån okt 15, 2012 11:17

Vilken diameter skall det vara? Ett metspö kanske kan funka?
Bild
janihast
Geocachare

Inlägg av janihast » mån okt 15, 2012 22:25

Jag har smidit i hopp en i metall som jag kommer att lägga ut när jag hittar lämplig cache att ha den till.
Tog sin lilla tid att göra men blev ju bra till slut. Är till och med gulkromaterad för att den inte ska rosta. =)
// Jani Hast
Team Vilse.
Vilse men ändå inte.
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » mån okt 15, 2012 22:35

janihast skrev:Jag har smidit i hopp en i metall som jag kommer att lägga ut när jag hittar lämplig cache att ha den till.
Tog sin lilla tid att göra men blev ju bra till slut. Är till och med gulkromaterad för att den inte ska rosta. =)
Om man ändå hade tillgång till en verkstad.. (med nödvändiga maskiner och kanske lite mer erfarenhet än jag har)

Hoppas att få stöta på din skapelse med tiden.
Bild
Skriv svar