Storyn bakom ett nick

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
the explorist
Geocachare
Re: Storyn bakom ett nick

Inlägg av the explorist » tor okt 04, 2012 12:06

Mitt nick tog jag efter min gps som jag hade då innan jag började med geocaching en Magellan eXplorist XL :D
Detta namn passade mycket bra i Geocaching sammanhang tyckte jag :wink:
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem

Inlägg av OlaHansson » tor okt 04, 2012 13:43

Brist på fantasi antar jag efter att dom vanliga nicken jag brukar använda på forum mm redan var upptagna.
Har funderat på att byta men...
Loggar ibland som Ola H på tex nanos
jimmie.j
Geocachare

Inlägg av jimmie.j » tor okt 04, 2012 14:13

Mitt nick är helt fantasilöst då jag heter Jimmie Johansson. Provade först med JJ = upptaget, Jimmie = upptaget nästa försök var jimmie.j = ok
satrams
Föreningsmedlem

Inlägg av satrams » tor okt 04, 2012 14:57

Inget märkvärdigt smartass baklänges fast utan sista S'et . Något jag bara använde då jag spelade/ar online dator spel som i brist på fantasi fick hänga med till GC. Har funderat på att byta men det är inte helt lätt at komma på något kort och bra..vi får se hur det blir.
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem

Inlägg av jasy » tor okt 04, 2012 15:45

Det var mitt inloggningsnamn på Ericsson där jag jobbade vid den tiden då jag reggade mig.
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Tiving
Ny i forumet

Inlägg av Tiving » tor okt 04, 2012 16:58

Det är mitt efternamn!
Bild
magujo
Geocachare

Inlägg av magujo » tor okt 04, 2012 17:48

När jag började cacha var jag redan med på fotosidan.se och där använde jag de 2 första bokstäverna i mitt för- respektive efternamn =gujo och då tyckte jag att det vore naturligt att använda samma här, men det var redan upptaget. Då gjorde jag nytt försök där jag la till de 2 första bokstäverna i mitt andranamn vilket för övrigt kommer först =magujo och det var ledigt, så då fick det bli så.
Den som söker hittar ofta något annat
Användarvisningsbild
lelle1987
Geocachare

Inlägg av lelle1987 » tor okt 04, 2012 23:17

Namn och födelseår. Kul tråd! :)
Användarvisningsbild
co3ra
Ny i forumet

Inlägg av co3ra » fre okt 05, 2012 0:09

Co3ra - Det kommer faktiskt från ett besök på McDonalds när jag var 15-16. Vi va ett gäng på 6-8st som åkte moped och drog till McDonalds. Vi satt där inne och rätt som det är ropar en kille, aldrig sett snubben, kanske i 30-35års åldern.

"Öhh du, med röda hjälmen (jag)."
*Vänder mig om*
"Ahh, du ja, kan du komma hit?":
*knallar bort till deras bord*
"Fan kolla grabbar, han är ju skitlik Kobra." (Dem va tre killar som satt där.
Dem andra nickar instämmande.
"Känner du kobra eller?" - Frågar han.
"Nej, ingen aning vem det är" svarar jag.
" De va synd, men du va jävligt lik honom."
*Går tillbaka till mitt bord.

Efter en stund, kanske 5 minuter kommer killen fram till vårat bord, med vinylhandskar på händerna.
"Är det okej om jag kollar om du ser ut som Kobra på insidan också?, du behöver bara gapa lite."
Sen kunde han inte hålla sig för skratt å gick tillbaka till sitt bord, tog av sig vinylhandskarna på vägen och gav dem till två tjejer som satt och åt.

Fick mig ett bra roligt skratt där.
Sedan har jag gjort om till engelsk stavning på kobra, alltså Cobra. Det är´dock upptaget ganska ofta så då använder jag mig av en trea istället för ett "b". Funkar bra tycker jag.
Bild
Användarvisningsbild
MrYaz
Geocachare

Inlägg av MrYaz » fre okt 05, 2012 1:08

Mitt nick kommer från den tid då jag tillbingade min mesta fritid framför min Commodore 64 på 80 talet.

När man skulle mata in tre bokstäver i High Score-listorna var jag lat.
Med min Wico joystick ändrade jag första bokstaven i AAA till ett Y med två snabba tryck uppåt och den sista bokstaven till ett Z med ett snabbt tryck uppåt, och YAZ var född.

Sedan växte YAZ upp och blev MrYaz
Bild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » fre okt 05, 2012 8:52

Ingen aning varför jag valde Blue_Suede. Har använt det i ett antal år på diverse sajter med kortspel, trivia mm och sedan fick det hänga med här också. Jag gillar varken Elvis eller Carl Perkins så varför det nicket är en gåta. 10 tecken känns alldeles för långt när man ska skriva i ett antal burkar, helt otroligt egentligen.
j-annie
Geocachare

Inlägg av j-annie » fre okt 05, 2012 9:30

j-annie
Jag tog det när det var tänkt att Annie min fru och jag Jan skulle vara aktiva tillsammans men nu får jag släpa med mig hennes namn och alla tror kanske att jag är en kvinna vilket jag härmed en gång för all vill påpeka att jag inte är.
Vi kom snart på att Annie inte tyckte det var så kul att stoppa händerna under stenar ,eftersom hon lider av ormfobi. Dessutom skäms hon för mig när jag utan förvarning klättrar upp i någon lyktstolpe och skriker " jag har hittat den" vilket i många fall kan missuppfattas!
j-annie
Användarvisningsbild
Silence101
Geocachare

Inlägg av Silence101 » fre okt 05, 2012 10:41

Mitt nick har hängt med några år på nätet. Det började på ett musikforum med Depeche Mode som gemensamt intresse.
Silence från deras "Enjoy the silence" och 101 från deras Livealbum. Tja, så kan det bli :)
stadstant
Geocachare

Inlägg av stadstant » fre okt 05, 2012 17:59

Syrran invigde mig i denna underbara värld, visade hur hennes GPS fungerade och visade geocaching.com. Sedan åkte hon hem, 25 mil bort. Jag gav mig genast iväg och köpte en egen GPS, lärde mig hur den fungerade och skulle sedan ladda ner min första cache att söka efter, ska jag vara ärlig så hade jag i princip jacka och skor på mig.

Först då upptäckte jag att jag var tvungen att registrera mig, och det blev stadstant, namnet var ledigt, för vem vill vara tant? Nu är vi ju två egentligen, men för oss är äventyret större än vad vi skriver i loggböckerna så maken undertecknar glatt med stadstant han också.
Royal Frodemos
Geocachare

Inlägg av Royal Frodemos » fre okt 05, 2012 18:07

Både jag o Makan kan vara ganska direkta i vårt uttryckssätt, inte så mycket hymmel med andra ord, och vi hade länge skämtat om vår "dysfunktionella" familj. När vi anländer, så att säga i full styrka, så hörs det att det är vi :lol:
När vi skulle välja nick så blev det vad vi brukat kalla oss själva en längre tid. Det är såklart en anspelning på den fantastiska filmen "The Royal Tennenbaums" och vi tyckte det passade oss. Naturligtvis har vi upptäckt att när man loggar många på en dag så brukar det ofta komma från eventuellt sällskap "BYT NICK, FÖR HELVETE!" men det blev som det blev. Det funkar och vi har väl inte nån direkt brådska, även om vi också får korta ner när man ska logga en nano :roll:
Bild
Skriv svar