Denna loggen från Kobdalis är inte så gammal, drygt 2 veckor gammal, men helt underbar:
LänkDriftade genom nybyggena och blev uttittad av några morsor med tvätt. Jag gick lite sådär sexigt så att de inte skulle fatta misstankar och ringa polisen. De log, jag gav dem den där blicken. Ingen polis väntade när jag kom tillbaka till bilen.
Sen har vi givetvis Tosaforas loggar som är något i hästeväg, t.ex denna:
LänkMilde tid vilken tid det tog att hitta fram till denna cache. Jag var på andra sidan älven och hade ingen aning om jag skulle köra runt eller inte. Av en ren händelse hittade jag en turistkarta vid ICA MAXI och där kunde jag till slut lokalisera ruinens läge. Drog och fann snart den fantastiska stenhögen på denna absolut helt underbara plats. Tog mig upp och mötte på vägen en muttrande man som talade med vassen. Förstod att här kunde det bli strid ute på plankan då han säkerligen tillhörde en av de anfädrar som fortfarande försvarade borgen och då jag kan anses halvdansk var jag tvungen att spänna musklerna. Men det räckte med en psykisk kamp och sedan passerade vi varandra. Kom upp till fästningen och hittade cachen utan problem. Satte mig ner och studerade innehållet samtidigt som jag intog en hejdundrandes välkommen lunch på grovt bröd, sardiner och lingonvatten. Tog ur burken en krona och lade en femtioöring. Kände mig som en av de rövare som en gång huserat här.Efter att ha beträtt murarna och poserat som herreman gav jag mig sedan åstad för No mushrooms.
lägg gärna till egna favoriter nu har funnit...