Sköna loggar

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
hedberg
Geocachare
Sköna loggar

Inlägg av hedberg » mån maj 17, 2004 1:33

Ibland så hittar man helt underbara loggar. Denna tråden tänkte jag tillägna gamla loggar som behöves lyftas fram i ljuset igen:

Denna loggen från Kobdalis är inte så gammal, drygt 2 veckor gammal, men helt underbar:
Driftade genom nybyggena och blev uttittad av några morsor med tvätt. Jag gick lite sådär sexigt så att de inte skulle fatta misstankar och ringa polisen. De log, jag gav dem den där blicken. Ingen polis väntade när jag kom tillbaka till bilen.
Länk

Sen har vi givetvis Tosaforas loggar som är något i hästeväg, t.ex denna:
Milde tid vilken tid det tog att hitta fram till denna cache. Jag var på andra sidan älven och hade ingen aning om jag skulle köra runt eller inte. Av en ren händelse hittade jag en turistkarta vid ICA MAXI och där kunde jag till slut lokalisera ruinens läge. Drog och fann snart den fantastiska stenhögen på denna absolut helt underbara plats. Tog mig upp och mötte på vägen en muttrande man som talade med vassen. Förstod att här kunde det bli strid ute på plankan då han säkerligen tillhörde en av de anfädrar som fortfarande försvarade borgen och då jag kan anses halvdansk var jag tvungen att spänna musklerna. Men det räckte med en psykisk kamp och sedan passerade vi varandra. Kom upp till fästningen och hittade cachen utan problem. Satte mig ner och studerade innehållet samtidigt som jag intog en hejdundrandes välkommen lunch på grovt bröd, sardiner och lingonvatten. Tog ur burken en krona och lade en femtioöring. Kände mig som en av de rövare som en gång huserat här.Efter att ha beträtt murarna och poserat som herreman gav jag mig sedan åstad för No mushrooms.
Länk

lägg gärna till egna favoriter nu har funnit...
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Användarvisningsbild
Paan
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Paan » mån maj 17, 2004 22:14

Vem kan ha skrivit följande tro? :lol: Finns bland loggarna i "Traditional Cache" by Andthu, från 10:e november 2003.
Ledtråd: cachen finns i Göteborg....

Var skall man börja? Vaknade för sent, fick stressa pojken till dagis där de skall fotograferas idag. Efteråt tänkte jag cacha lite i närheten av dagiset, så jag åker till Örgryte där jag visste att det fanns några som vi inte har tagit. Parkerar bilen i villaområdet nedanför cachen och med en gång flyger det ut en kvinna och skäller ut mig för att parkera utanför hennes hus. Jag förklarar att det inte råder förbud och att jag har parkerat fullt lagligt. Hon anser att hon äger gatan utanför och inte vill ha folk parkerandes där och hej och hå. Struntar i henne. Ångar på raka vägen till cachen. Har en VÄLDIGT nära kontakt med två rådjur, jag sprang rakt igen lite enbuskar och de stod på andra sidan. Vi var väl nån meter ifrån varandra. Vete sjutton vem som blev räddast. De såg aptitliga ut, men då måste de först vara döda, vilket de inte var. Ångar vidare mot cachen. Den var lätthittad då den låg helt öppet. Loggade ett TNLN och la tillbaka den. Skyfflade över lite löv för att dölja den. Går ett par meter, och upptäcker att det luktar om min kängor. Suck, varm stinkande hundskit. Igen! Jag har haft kängorna bara några veckor och har stampat i hundskit flera gånger sen i torsdags!!
Givetvis fanns det en enklare väg ner mot husen, siktar på den och hamnar fel. Ett par hundra meter fel. Får leta mig tillbaka. Hittar en lämplig pinne för att rensa lite under kängan när jag upptäcker att jag har trampat i en hundskit till med andra kängan. Suck.. Till slut kommer jag tillbaka till bilen, för att hitta den gnällande tanten med sin gubbe som minsann förklarade för en bilburen ungdom (!?) som mig varför jag inte fick parkera där. När jag förklarade att jag betalar skatt som alla andra i Göteborg, utom skattesmitarna i lyxiga villaområden i Örgryte, så blev de sura och gick in. Jag åkte vidare...
:lol: :D :lol:
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tis jun 01, 2004 10:49

Denna loggen fick oss att asgarva, tänker inte skriva den här utan ni får öppna den själva. Blir roligare så:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 86c9f8fdbc
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tis jun 01, 2004 22:38

Team_EoN hade en märklig upplevelse i Göteborg i söndags kväll:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... a64be4bb47

Måste kännas lite skumt att leta en cache och samtidigt höra det som de hörde ;)
Användarvisningsbild
tmad.se
Föreningsmedlem

Inlägg av tmad.se » sön jun 06, 2004 21:54

Följande loggning fick mig att dels dra på smilbanden, samt rysa av obehag...

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... f144203ff9
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » sön jun 27, 2004 16:19

hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons jul 07, 2004 17:51

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... y&decrypt=

Här kan man prata om många cachare på samma dag, kolla in 26:e juni.
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons jul 14, 2004 4:34

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 40470ab396

Dem använde sig av ett amerikanskt jaktplan (F-15) för att flyga över trakten för att leta efter bästa anfallsvinkeln.
zbx
Geocachare

Inlägg av zbx » mån aug 16, 2004 15:13

Hittade detta på en cache vi var till tidigare i sommar:
July 7
Blev jagad av ungtjurarna. Ingen lek, puh.
När jag skulle lämna kyrkan kom två ungtjurar galopperande mot mig. Jag fick vända om och slänga mig in i kyrkan igen. Rädd som fasen. Efter att ha väntat i ca 40 min försvann djuren en bit bort och jag lyckades hukande och springande ta mig ut. Byxorna rev jag sönder på taggstängslet...
Detta var en upplevelse, helt klart! Inget för en Göteborgare som bor mitt i stan!
July 11
Ungtjurarna hade på en vecka förvandlats till snälla nyfikna kvigor ;-D, som skuttade med bort till cachen. Inga problem här.
Länk
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem

Inlägg av jasy » mån aug 16, 2004 16:23

zbx skrev:Hittade detta på en cache vi var till tidigare i sommar:
July 7
Blev jagad av ungtjurarna. Ingen lek, puh.
När jag skulle lämna kyrkan kom två ungtjurar galopperande mot mig. Jag fick vända om och slänga mig in i kyrkan igen. Rädd som fasen. Efter att ha väntat i ca 40 min försvann djuren en bit bort och jag lyckades hukande och springande ta mig ut. Byxorna rev jag sönder på taggstängslet...
Detta var en upplevelse, helt klart! Inget för en Göteborgare som bor mitt i stan!
July 11
Ungtjurarna hade på en vecka förvandlats till snälla nyfikna kvigor ;-D, som skuttade med bort till cachen. Inga problem här.
Länk
:D

Man kan stöta på många "farliga" kreatur när man cachar, som här på Mallorca!
Bild
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » lör aug 21, 2004 14:20

Användarvisningsbild
s.p.a.M.
Geocachare

Inlägg av s.p.a.M. » tor sep 02, 2004 17:37

En totalt iskall logg 8) Jag skulle nog inte vågat göra detta :oops: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... ID=4708281
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tis sep 07, 2004 9:46

Dogcache har fått en ny betydelse för J-mannen:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... beb884860c
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons sep 08, 2004 18:15

Det är inte var dag som man får sån här respons från en cacheägare:
Carlarna skrev: Hej,
Strindberg betraktas ju av de flesta som en mästare i att beskriva miljöer och omgivningar i sina romaner. Undrar om inte Hedberg är en modern variant av vår store författare. Hur lyriskt beskrivs inte besöket av cachen Galtabäcks Hamn. Platsen, fiskaren, den uppgående solen, fumlandet med cachen och den i magen pockande hungern som gör sig påminnd. Vi får veta både hur och var hungern dämpas, men inte med vad (Sprit, tobak, mat?). Den fortsatta resan längs kusten som ger nya upplevelser i form av väderkvarnar beskrivs också ingående. Vi bockar för denna utmärkta men hittills oupptäckta farfattartalang och förväntar ett angrepp mot en av de lediga stolarna i Svenska Akademin.
/carlarna
Och här var min logg: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... a6b39f41a4
Användarvisningsbild
Mumin & Snorkfröken
Geocachare

Inlägg av Mumin & Snorkfröken » fre sep 17, 2004 20:24

Vi misstänkter att sedlighetspolisen varit framme och raderat en logg på en av våra cacher :oops: :
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 07efac1119
Vid min svans!
Skriv svar