Vart köper man?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » tis nov 03, 2009 13:49

emengo skrev: Vad ser du som en riktigt kall vinter? Eller med andra ord: Hur kallt kan det vara utan att plasten och gummilisten tar någon skada?
Jag har inte utfört någon empirisk forskning i frågan och har tyvärr inga konkreta siffror att visa.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
TimTim GO
Geocachare

Inlägg av TimTim GO » tis nov 03, 2009 14:05

danne100 skrev:Biltemas burkar är kanonbra inget fel på dom inte.
Vad är fel med biltemas burkar?
Jag upplever att Biltemas motsvarighet till Lock&Lock är av sämre kvalité om än mycket lite..

Det som avgjort detta är att jag träffat på t.ex spruckna burkar, trasiga knäppen samt gummilist med förlorad spännst som sabbat knäppenas funktion..

Visst att Biltemas burkar är några spänn billigare, men personligen så lägger jag gärna en extra slant på mina cacher för att besökarna ska slippa träffa på en trasig eller på annat sätt dålig burk..
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » tis nov 03, 2009 17:13

jag har haft burkar ute från biltema över ett år nu inga problem alls med dessa.
Användarvisningsbild
Drejan
Geocachare

Inlägg av Drejan » tis nov 03, 2009 18:17

TimTim GO skrev:Det som avgjort detta är att jag träffat på t.ex spruckna burkar, trasiga knäppen samt gummilist med förlorad spännst som sabbat knäppenas funktion
Måste vara riktigt dålig kvalitet då med tanke på att burkarna bara har legat ute i ett par timmar när du kommer dit :wink:
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tis nov 03, 2009 18:54

McB skrev:
emengo skrev: Vad ser du som en riktigt kall vinter? Eller med andra ord: Hur kallt kan det vara utan att plasten och gummilisten tar någon skada?
Jag har inte utfört någon empirisk forskning i frågan och har tyvärr inga konkreta siffror att visa.
Det är skillnad på "hur kallt är det" i Luleå respektive Göteborg. I Luleå är det kallt men torrt. I Göteborg är det svinkallt samtidigt som det blåser full regnig storm på tvären från havet. ;)
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » tis nov 03, 2009 23:06

skattletaren skrev:
wickz skrev:Det var väldigt tomt på saker där... (de känns inte sådär jätte billiga heller, borde gå att hitta billigare utan att kvalitén ryker).

Vad kostar magneter poch lock & lock på CO? Vilka är det du köper då?
:lol: Nej, geoshopen är inte så speciellt billiga................ :wink:

............Lycka till!
Här är en länk som är billigare
http://www.emovendo.net/ dom har ta-mig-tusan allt i magnetväg och är billiga.
ex: kub ca 12*12*12 mm ca 11 kr (+frakt). Jag har sett ställen som tar 26 för sådana eller strax mindre, som jämförelse.
Resten får du jämföra själv. CO är ju inte så dyra dom heller om man skall ha enstaka.

Skall du ha t.ex. 6,4*6,4*6,4 mm så kostar dom ca 2 Kr styck, (men säljes i 64 pack)
Lycka till !
Användarvisningsbild
TimTim GO
Geocachare

Inlägg av TimTim GO » tis nov 03, 2009 23:23

RDun_Swe skrev:Här är en länk som är billigare
Fyttifan vilka elaka magneter dom har!! :shock:

Jag skulle då inte vilja hamna mellan 2 st såna här: http://www.emovendo.net/magnet/6-x-2-disc.html.. [-o<

Men vad mycket nya möjligheter till cacher som uppenbarade sig!

Tack för tipset om denna underbara sida!! :D
Bild
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » tis nov 03, 2009 23:52

TimTim GO skrev:
RDun_Swe skrev:Här är en länk som är billigare
Fyttifan vilka elaka magneter dom har!! :shock:

Jag skulle då inte vilja hamna mellan 2 st såna här: http://www.emovendo.net/magnet/6-x-2-disc.html.. [-o<

Men vad mycket nya möjligheter till cacher som uppenbarade sig!

Tack för tipset om denna underbara sida!! :D
hehehe, jag beställde just en liten "hög" på 200 st härifrån. Har du sett ferrofluiden dom har ? Sök "ferrofluid" eller "magnetic liquid" på youtube så får du se på något.
Användarvisningsbild
TimTim GO
Geocachare

Inlägg av TimTim GO » ons nov 04, 2009 1:45

RDun_Swe skrev:hehehe, jag beställde just en liten "hög" på 200 st härifrån. Har du sett ferrofluiden dom har ? Sök "ferrofluid" eller "magnetic liquid" på youtube så får du se på något.
COOOLT :shock: :D
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » ons nov 04, 2009 9:36

TimTim GO skrev:
RDun_Swe skrev:hehehe, jag beställde just en liten "hög" på 200 st härifrån. Har du sett ferrofluiden dom har ? Sök "ferrofluid" eller "magnetic liquid" på youtube så får du se på något.
Ja. Men vad ska man ha det till? Alltså, inte för att jag inte vill ha, jag bara funderar på användningsområden...
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
RDun_Swe
Geocachare

Inlägg av RDun_Swe » ons nov 04, 2009 20:18

McB skrev:
TimTim GO skrev:
Ja. Men vad ska man ha det till? Alltså, inte för att jag inte vill ha, jag bara funderar på användningsområden...
Jag tänkte nog bygga en toroidspole (eller kombination av flera) med flytande kärna och lite speciella lindningar - bara för att testa lite teorier.

:D
emengo
Geocachare

Re: Vart köper man?

Inlägg av emengo » mån dec 07, 2009 23:58

Burkbekymmer

Jag planerar att lägga ut en cache. Jag har hittat en gömma jag vill använda och så. Jag har några saker jag vill ska finnas permanent i den. Men för att klara detta behöver jag få tag i en burk som har tillräckliga mått men ändå får plats på gömman.

Har hittat följande sida (http://www.jkk.se/xeonic_rec.php) med intressanta burkar (samma märke som det biltema har, fast biltema här i Luleå hade iaf inte de storlekarna jag var intresserad av). Det är två burkar som är särskilt intressanta, de med volymerna 480mm och 700mm.
Någon som vet var man kan köpa dess burkar i butik eller (helst) på internet? Sidan jag hittade dem på tillhör ju ett grossistföretag så det blir lite svårt att köpa av dem som privatperson... (de brukar vilja sälja så många av varje sort jämt)

Ett annat alternativ är om ni vet var jag kan få tag i likvärdiga burkar till bra pris och hyfsad kvalité (burken kommer sitta rätt skyddad)
De mest ideala måtten på burken jag söker är ca 150 x 110 x 60 mm (l x b x h). 61 mm bör funka på höjden, men snart är gränsen på höjden nådd. Bredden bör helst vara minst 110 och absolut max 130 mm. Längden ska nog helst inte bli över 170 mm men helst inte heller under 150 mm.

(Magneter har jag ju fått tips om här i tråden var jag kan köpa redan så :) )
Emelie
Falkz
Geocachare

Inlägg av Falkz » tis dec 08, 2009 0:13

Biltema har en 600ml burk som har måtten 145*145 *50
men det kanske inte hjälper dig då dom inte verkar ha alla i luleå :(
emengo
Geocachare

Inlägg av emengo » tis dec 08, 2009 9:48

Falkz skrev:Biltema har en 600ml burk som har måtten 145*145 *50
men det kanske inte hjälper dig då dom inte verkar ha alla i luleå :(
Den burken finns på biltema i Luleå och även hemma hos mig. Så den har jag även testat i gömman och den är för bred - får inte plats. :( Därav kunnat konstatera att burken inte kav vara bredare än typ 130 mm. Men höjden på den är helt godkänd, även längden kan nog funka även om jag helst skulle vilja ha en lite bredare burk. (har även testat biltemas 450mm-burk, den är för hög! :( )
Emelie
Användarvisningsbild
TimTim GO
Geocachare

Inlägg av TimTim GO » tis dec 08, 2009 9:53

emengo skrev:Burkbekymmer...
Claes Ohlson har en bra och numera klassisk? Lock&Lock-burk på 135 x 104 x 49 mm, 0,35 l..
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=54417630

Skulle 0,35 l vara för litet så brukar Järnia ha ett stort utbud av Lock&Lock och även ett gäng olika Xeonic-burkar har jag för mig..
Jag har inte lyckats hitta någon bra info om burkarna på Järnias hemsida så det är nog butiken som gäller..
http://www.lulea.jarnia.se/www/live/han ... reeID=5708

Lycka till! :D
Bild
Skriv svar