Ogniz topplistor

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Ogniz topplistor

Inlägg av Justis » mån maj 03, 2010 17:07

Ogniz topplistor över Mysterys och Multis har varit omtyckta sidor, som just nu ligger nere. När kan man tänka sig att de kommer tillbaka? Snart hoppas jag...
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Re: Ogniz topplistor

Inlägg av Sillen » ons maj 05, 2010 19:58

Jag är också en av dem som har tyckt dessa sidor är toppen, använder i och för sig bara den ena. Jag saknar dem då det är en inspirationskälla att kunna jämför med några andra glada cachare, tänk bara det att se att nu har jag bara så här många (tyvärr är topplistan nere så jag vet inte läget i dag) innan jag har lika många som Justis.

Jag vet att den är nere då det är förändringar på gc.com som gör att listorna inte funkade!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » ons maj 05, 2010 21:29

Sillen skrev:Jag är också en av dem som har tyckt dessa sidor är toppen, använder i och för sig bara den ena. Jag saknar dem då det är en inspirationskälla att kunna jämför med några andra glada cachare, tänk bara det att se att nu har jag bara så här många (tyvärr är topplistan nere så jag vet inte läget i dag) innan jag har lika många som Justis.

Jag vet att den är nere då det är förändringar på gc.com som gör att listorna inte funkade!
Vi har gjort vårt bästa för att stressa Sillens framfart på listan och nu saknar vi den enormt.

Kanske är Myst- och Multi topparna något som kanske skulle kunna integreras på GC.SE om inte Ogniz kan lösa problemet med några snabba hack.

Att leva utan myst-topp skulle kännas tomt och innehållslöst :(
Bild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » ons maj 05, 2010 22:23

team@ skrev:
Sillen skrev:Jag är också en av dem som har tyckt dessa sidor är toppen, använder i och för sig bara den ena. Jag saknar dem då det är en inspirationskälla att kunna jämför med några andra glada cachare, tänk bara det att se att nu har jag bara så här många (tyvärr är topplistan nere så jag vet inte läget i dag) innan jag har lika många som Justis.

Vi har gjort vårt bästa för att stressa Sillens framfart på listan och nu saknar vi den enormt.

Kanske är Myst- och Multi topparna något som kanske skulle kunna integreras på GC.SE om inte Ogniz kan lösa problemet med några snabba hack.

Att leva utan myst-topp skulle kännas tomt och innehållslöst :(
Inte bara tomt och innehållslöst, ingen ser ju att ni inte hänger med i ett normalt logg tempo! :wink:

Jag ser gärna att listan kommer åter enligt tidigare men jag förstår också Ogniz om de inte har ork eller möjlighet. Skulle så vara fallet får gärna detta komma med som övrig statistik här!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ogniz
Geocachare

Inlägg av Ogniz » lör maj 08, 2010 10:33

Nu funkar topplistorna igen :D
Låt oss hoppas att det bara var en tillfällig hick-up hos gc.com, och inget annat ... 8-[
Må satelliterna vara med er.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » lör maj 08, 2010 17:36

Härligt!!! =D>

Skönt att kunna kolla av läget igen!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » sön maj 09, 2010 6:02

Ogniz skrev:Nu funkar topplistorna igen :D
Låt oss hoppas att det bara var en tillfällig hick-up hos gc.com, och inget annat ... 8-[

=D> =D> =D> Hurra! =D> =D> =D>

Vi håller tummarna för att hickan inte återkommer! [-o<
Bild
elkas
Geocachare

Inlägg av elkas » sön maj 09, 2010 11:40

Är det någon som kan bjussa på en länk? :)
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » sön maj 09, 2010 11:55

elkas skrev:Är det någon som kan bjussa på en länk? :)
Självklart!
http://www.ogniz.se/ToppMyst.htm
När du är där så kan du hitta länken till multisarna lätt. Kolla på listan och skicka ditt nick till mailadresen som står på sidan och du är med på listan.

Hoppas du ska uppskatta den lika mycket som mig!
Bild
Bild
elkas
Geocachare

Inlägg av elkas » sön maj 09, 2010 14:06

Sillen skrev:Självklart!
När du är där så kan du hitta länken till multisarna lätt. Kolla på listan och skicka ditt nick till mailadresen som står på sidan och du är med på listan.

Tackar tackar! :D
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare

Inlägg av andreasma » tor dec 08, 2011 9:45

elkas skrev:

Har skickat e-mail två gånger, men inget händer :( .
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » tor dec 08, 2011 14:55

Jag har varit lyckligt ovetande om dessa listor ända tills för någon vecka sedan. Hade jag vetat om dem hade nog mitt cachande sett lite annrolunda ut :)

Men en sak som jag tycker vore mer intressant än bara själva antalet är genomsnitt på D-rating. Alltså om man löser svåra mysterys eller om man satsar på de under D2 bara för att hålla antalet uppe. Så jag skulle gärna se en kolumn eller allra helst en egen flik för "Högst Svårighetssnitt" eller på engelska "Average D rating".

Det borde inte vara några större problem att genomföra.

/clasf
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tor dec 08, 2011 16:06

clasf skrev:Jag har varit lyckligt ovetande om dessa listor ända tills för någon vecka sedan. Hade jag vetat om dem hade nog mitt cachande sett lite annrolunda ut :)

Men en sak som jag tycker vore mer intressant än bara själva antalet är genomsnitt på D-rating. Alltså om man löser svåra mysterys eller om man satsar på de under D2 bara för att hålla antalet uppe. Så jag skulle gärna se en kolumn eller allra helst en egen flik för "Högst Svårighetssnitt" eller på engelska "Average D rating".

Det borde inte vara några större problem att genomföra.

/clasf
Jag vet att Ogniz tidigare i alla fall varit lyhörd för tips om hur hans listor kan utvecklas. Jag är dock inte säker på att de läser denna tråden.

Jag kan också tycka att snittet på D-rating kan vara av intresse men jag tror att skillnaden kommer vara mycket liten mellan olika personer. Dock skulle det mycket väl kunna vara av intresse att se hur många D4,D4,5 och respektiva D5 olika personer har loggat.

Jag personligen upptäckte dena lista för länge sedan och den har defenitivt påvärkat mitt cachande!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » tor dec 08, 2011 17:01

andreasma skrev:
elkas skrev:

Har skickat e-mail två gånger, men inget händer :( .
...och du är inte ensam...
Användarvisningsbild
Ogniz
Geocachare

Inlägg av Ogniz » fre dec 09, 2011 0:23

Hej
Kul att så många uppskattar topplistorna. Intressanta idéer om nya funktioner oxå.
Det har kommit en anstormning av cachare som vill vara med på listorna de senaste veckorna.
Just nu är vi lite ( eller, ärligt talat, väldigt mycket ) upptagna av förberedelser för byte av hemmakoordinater, N +0,107 min E -0,597 min. Det kan ju låta lite, men det är likväl mycket som måste fixas just nu, både med de nya koordinaterna och tillfixning inför försäljning av de gamla koordinaterna.
Ha tålamod, alla mail är sparade.

Må satelliterna vara med er,
Anders / Ogniz
Må satelliterna vara med er.
Skriv svar