Nybörjare
-
- Föreningsmedlem
Jag har några frågor
Skall man ta en grej å lägga dit en annan
Eller kan man bara lägga dit något och vad i så fall.
Hur stora är "lådorna" som man skall hitta
Skall ut å söka imorgon efter 1
Re: Nybörjare
I varje gömma finns det minst en loggbok och den kan vara från det minsta som är ner mot "katthalsbands kapsel" och obegränsat uppåtberraasnobben skrev:Jag har några frågor
Om det finns bytes saker i gömman är det fritt att byta gärna "trade fair" dvs lika i värde eller högre
men att byta är inget krav och i de minsta finns det oftast inget
- sanojnosslin
- Geocachare
Kutym är att om du tar en bytesgrej så lägger du i en annan, men du får givetvis bara lägga i utan att ta något, något som jag gjort ett flertal ggr då cachen varit nästan tom på bytesgrejor.
Lämpliga bytessaker är tex, nyckelringar, golfbollar, små fina saker för barn(läs krims-krams;), försök dock att hålla cacher rena från skräp, en del lägger tyvärr i allt från bussbiljetter till kapsyler, tänk att någon ska ha glädje av eller uppskatta det du lägger i så blir det jättebra.
Lådorna håller en hyfsad variation, men jag listar dom vanliga
Regular = oftast vanlig plastburk mellan 1-3 liter (kan vara mycket större, dock ovanligt)
Small = motsvarande ovan fast oftast runt halvliter-isch... här finns många varianter
Micro = tänk filmburk, vilket det oftast är också.
Nano = liten magnetisk metallkapsel ungefär så stor som din tumnagel
Jag rekommenderar vid första försöket att du ger dig på en "regular", titta också på stjärnorna som beskriver hur svår den är att hitta, ge dig inte på en "5a" som första cache..
Avslutar med Härenstams välkända fras: "Välkommen in i spelet" och hör gärna av dig om du har fler frågor..
Lämpliga bytessaker är tex, nyckelringar, golfbollar, små fina saker för barn(läs krims-krams;), försök dock att hålla cacher rena från skräp, en del lägger tyvärr i allt från bussbiljetter till kapsyler, tänk att någon ska ha glädje av eller uppskatta det du lägger i så blir det jättebra.
Lådorna håller en hyfsad variation, men jag listar dom vanliga
Regular = oftast vanlig plastburk mellan 1-3 liter (kan vara mycket större, dock ovanligt)
Small = motsvarande ovan fast oftast runt halvliter-isch... här finns många varianter
Micro = tänk filmburk, vilket det oftast är också.
Nano = liten magnetisk metallkapsel ungefär så stor som din tumnagel
Jag rekommenderar vid första försöket att du ger dig på en "regular", titta också på stjärnorna som beskriver hur svår den är att hitta, ge dig inte på en "5a" som första cache..
Avslutar med Härenstams välkända fras: "Välkommen in i spelet" och hör gärna av dig om du har fler frågor..
Garmin nüvi 760 + Garmin Colorado 300, Volvo V50 AWD, Aeon Cobra 320 och en ryggsäck full med Kaffe
+ en massa övrigt junk...

-
- Föreningsmedlem
-
- Föreningsmedlem
-
- Geocachare
Hrmpf!swehammer skrev:Som sagt,tag ytterst stora försiktighetsmått,det gjorde inte vi,och se var det slutade,fast i träsket så det bara visslar om det,och jag som trodde palmarna var våra vänner...jaja..Välkommen!

- Gavia-SGCD
- Föreningsmedlem ★