Registrering av medlem i föreningen.

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
rand_althor
Geocachare
Re: Registrering av medlem i föreningen.

Inlägg av rand_althor » mån maj 16, 2011 18:43

Hej,

Sorry att jag inte svarat förens nu, varit fullt upp både på jobbet och hemma senaste tiden så jag har knappt hunnit sova... Fick ett tips om den här tråden.

Vi har fått vårt PayPal-konto "begränsat" som de kallar det under tiden de behandlar våra inlämnade registrerade uppgifter om föreningen. Detta pga att vi tagit emot tillräckligt mycket pengar via PayPal för att EU ställer sådana krav på PayPal. Däremot var det nytt för mig att det inte går att ta emot pengar, enligt kontakten på PayPal som jag varit i kontakt med så skulle begränsningen enbart gälla att föra pengarna vidare till annat konto innan de behandlat alla uppgifter, därav har jag inte heller jagat på för att de skall få behandlat alla uppgifter utan låtit det ta den tid det tar, men om det nu är så att vi inte kan ta emot pengar den vägen så får jag jaga på dem lite. En del tycker ju att PayPal är mycket smidigare än bankgiro/plusgiro.

Skall be en admin att temorärt redigera informationen om hur man betalar för att återspegla att PayPal inte lirar för närvarande.
> SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » mån maj 16, 2011 21:10

rand_althor skrev:Hej,

Sorry att jag inte svarat förens nu, varit fullt upp både på jobbet och hemma senaste tiden så jag har knappt hunnit sova... Fick ett tips om den här tråden.

Vi har fått vårt PayPal-konto "begränsat" som de kallar det under tiden de behandlar våra inlämnade registrerade uppgifter om föreningen. Detta pga att vi tagit emot tillräckligt mycket pengar via PayPal för att EU ställer sådana krav på PayPal. Däremot var det nytt för mig att det inte går att ta emot pengar, enligt kontakten på PayPal som jag varit i kontakt med så skulle begränsningen enbart gälla att föra pengarna vidare till annat konto innan de behandlat alla uppgifter, därav har jag inte heller jagat på för att de skall få behandlat alla uppgifter utan låtit det ta den tid det tar, men om det nu är så att vi inte kan ta emot pengar den vägen så får jag jaga på dem lite. En del tycker ju att PayPal är mycket smidigare än bankgiro/plusgiro.

Skall be en admin att temorärt redigera informationen om hur man betalar för att återspegla att PayPal inte lirar för närvarande.

Men varför svarar man inte på mail för då? Har du inte tid med det heller?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » mån maj 16, 2011 21:37

danne100 skrev:
rand_althor skrev:Hej,

Men varför svarar man inte på mail för då? Har du inte tid med det heller?
Har jag fullt upp hinner jag varken läsa eller svara på mail. :D
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » mån maj 16, 2011 22:01

Så mycket kan man inte ha att göra sitter man som kassör i en förening så ska man SVARA på mail.
Bild

Bild
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » mån maj 16, 2011 22:08

danne100 skrev:Så mycket kan man inte ha att göra sitter man som kassör i en förening så ska man SVARA på mail.
Kandiderar du till en plats i styrelsen?
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » mån maj 16, 2011 22:09

danne100 skrev:Så mycket kan man inte ha att göra sitter man som kassör i en förening så ska man SVARA på mail.
Tro mig, man kan ha så mycket att göra att man knappt ens hinner med att andas... Förutsätt inte att alla har det likadant som du.
Före detta geocachare.
berraasnobben
Föreningsmedlem

Inlägg av berraasnobben » mån maj 16, 2011 22:20

Mitt förslag i en annan tråd var.
Ett gemensamt mailkonto till styrelsen.
Den som kan svara elller hinner svara gör det.
Är det som i detta fall förklara att den eller den kan inte svara just nu men gör det så snart som möjligt.
Bild
rand_althor
Geocachare

Inlägg av rand_althor » mån maj 16, 2011 22:29

Om du skickar ett mail och det inte får svar, förutsätt att det kommit bort på vägen och skicka ett nytt... Jag, svarar på alla mail som inkommer på kassörmailen minst 1 gång per vecka och försöker att göra det en gång om dagen när det inte är fullt upp med markarbeten och jobb... Har nu gått igenom hela senaste tidens mailskörd, och det enda mail med fråga om detta ärende som inkom 14/5 och besvarades av en person i teamet 15/5, en svarstid som iaf jag tycker är gott och väl inom vad man kan förvänta sig från ideellt arbetande människor...

Vill du säga mig när du mailade och till vilken adress du skickade om du har något obesvarat mail.... Då är det lättare att spåra varför det har kommit på villovägar....
0 rows returned
rand_althor
Geocachare

Inlägg av rand_althor » mån maj 16, 2011 22:39

berraasnobben skrev:Mitt förslag i en annan tråd var.
Ett gemensamt mailkonto till styrelsen.
Den som kan svara elller hinner svara gör det.
Är det som i detta fall förklara att den eller den kan inte svara just nu men gör det så snart som möjligt.
Jag tycker att det låter som en bra idé... För att ge förslaget 10 poäng, vill jag ge förbättringsförslaget att det finns dels en kontaktadress till enbart styrelsen för sådana frågor, samt att den vanliga kontakt-adressen går till samtliga personer som antingen är i styrelsen, eller jobbar med hemsidan... Just nu tror jag att det huvudsakligen är en enda person som besvarar de mailen, vilket lätt kan vara 20-30 st/dag, var i alla fall så många på den tiden jag tog emot de mailen.
0 rows returned
KORSARKOFF
Geocachare

Inlägg av KORSARKOFF » ons maj 18, 2011 20:07

McB skrev:Menyn -> Föreningen -> Bli medlem. Fyll i formuläret. Avvakta bekräftelse från kassören. Inte jättesvårt. :)
Mig hittar dom ju inte som medlem trots att jag betalat, och skickat flera mail till kassören (utan att få svar). [-X
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » ons maj 18, 2011 20:26

rand_althor skrev:
Om du skickar ett mail och det inte får svar, förutsätt att det kommit bort på vägen och skicka ett nytt... Jag, svarar på alla mail som inkommer på kassörmailen minst 1 gång per vecka och försöker att göra det en gång om dagen när det inte är fullt upp med markarbeten och jobb... Har nu gått igenom hela senaste tidens mailskörd, och det enda mail med fråga om detta ärende som inkom 14/5 och besvarades av en person i teamet 15/5, en svarstid som iaf jag tycker är gott och väl inom vad man kan förvänta sig från ideellt arbetande människor...

Vill du säga mig när du mailade och till vilken adress du skickade om du har något obesvarat mail.... Då är det lättare att spåra varför det har kommit på villovägar....
Jag har då ijnte fått något svar från föreningen om min fråga och det har inte hamnat i skräpposten heller för den kollar jag varje dag.
Men strunt samma.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » ons maj 18, 2011 20:27

sydman skrev:
Kandiderar du till en plats i styrelsen?
Ja det kan jag tänka mig att göra men det är nog ingen som vill ha mig där för vi är inte tillräckligt fina nog om man inte bor i skåne eller Göteborg.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » ons maj 18, 2011 20:49

Men Danne nu får du väl ge dig?!

Såna protester och när du får en enkel fråga för att kunna lösa problemet är det inte intressant längre? Om du nu har skickat flera brev utan svar är chansen lika stor att mailen fastnat i spamfilter i förenings ände som din ände.

Sen vill jag inte tro att det har så mycket att göra med var man bor ifall man är välkommen i styrelsen, trots allt brukar man väljas in av medlemmarna. Att lägga ner stafettpinnen innan start garanterar att man slipper.
Bild
Skriv svar