Registrering av medlem i föreningen.

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » ons apr 27, 2011 18:22

När jag registrerar att jag vill bli medlem får jag detta tillbaka:

Dina uppgifter har skickats till vårt medlemsregister.
När du betalar in medlemsavgiften så räcker det om du anger följande kod som referens så vet vi vem det gäller.
NM1538

Din medlemsavgift betalar du till bankgiro 309-9967 eller plusgiro 47 71 88-7
Välkommen som medlem i Intresseföreningen Geocaching i Sverige

Dvs, det står inte hur mycket jag skall betala in.
Sen vore det bra om samma information skickades ut i ett mail, då man inte alltid loggar in på internet banken direkt och betalar. Nu har jag inte fått något mail alls. Får se sen om man får ett mail när betalningen är registrerad och medlemskapet aktivt.... :D
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare

Re: Registrering av medlem i föreningen.

Inlägg av 1000sjöar » ons apr 27, 2011 18:57

"Föreningen har en medlemsavgift av praktiska anledningar. Avgiften är för närvarande 40 SEK/kalenderår (45 SEK vid betalning via PayPal). Förutom att du som medlem genom medlemsavgiften hjälper till att bekosta hemsidan så har även avgiften den uppgiften att när du inte längre vill vara medlem så kan utträde ur föreningen ske antingen genom att begära utträde eller genom att helt enkelt inte betala medlemsavgiften. "
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » ons apr 27, 2011 19:03

Ja jag har med försökt att bli betalande medlem men inte ett ljud har jag hört från dom så därför struntar jag i det att bli betalande medlem för det verkade inte intressant för dom. tyvärr.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » ons apr 27, 2011 19:27

1000sjöar skrev:"Föreningen har en medlemsavgift av praktiska anledningar. Avgiften är för närvarande 40 SEK/kalenderår (45 SEK vid betalning via PayPal). Förutom att du som medlem genom medlemsavgiften hjälper till att bekosta hemsidan så har även avgiften den uppgiften att när du inte längre vill vara medlem så kan utträde ur föreningen ske antingen genom att begära utträde eller genom att helt enkelt inte betala medlemsavgiften. "
Jo jag ser och vet att det står så innan, men när man fyllt i formuläret och skickat det så står det inte vad det kostar, borde inte vara så svårt att lägga till det där.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » ons apr 27, 2011 19:29

danne100 skrev:Ja jag har med försökt att bli betalande medlem men inte ett ljud har jag hört från dom så därför struntar jag i det att bli betalande medlem för det verkade inte intressant för dom. tyvärr.
Och som alla föreningar så blir dom inte bättre än vad deras medlemmar gör dom till... :D Vill man att föreningen utvecklas får man engagera sig på ett eller annat vis.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » ons apr 27, 2011 19:29

Djuret skrev:
danne100 skrev:Ja jag har med försökt att bli betalande medlem men inte ett ljud har jag hört från dom så därför struntar jag i det att bli betalande medlem för det verkade inte intressant för dom. tyvärr.
Och som alla föreningar så blir dom inte bättre än vad deras medlemmar gör dom till... :D Vill man att föreningen utvecklas får man engagera sig på ett eller annat vis.
Jo det är klart kanske ska ta och försöka igen.
Bild

Bild
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » ons apr 27, 2011 19:33

Djuret skrev:
Jo.. har tänkt i de banorna med.. men inte hittat ngt sätt då föreningen verkligen verkar i det tysta.. FAD och sedan då driften av sidan som funkar ok men ut över det?
FAD är ju inte det som är Gcse´s primära syfte och det som framkom på förra FAD var att infon var dålig.. och efter det.. tyvärr bara sämre :(
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » ons apr 27, 2011 20:27

Menyn -> Föreningen -> Bli medlem. Fyll i formuläret. Avvakta bekräftelse från kassören. Inte jättesvårt. :)
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » ons apr 27, 2011 21:01

McB skrev:Menyn -> Föreningen -> Bli medlem. Fyll i formuläret. Avvakta bekräftelse från kassören. Inte jättesvårt. :)
Inte mycket som blev klarlagt där.... :-k
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Inlägg av Blaufish » ons apr 27, 2011 21:07

Observera att kassören tog många veckor (månader?) att regga mig och uppgav personliga skäl till att det tagit tid. Han kommer nog ikapp er snart.

Imho, ta det lungt och spara era paypal kvitton, betrakta er som medlemmar från det datum ni betalat.

Kjam! :)

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » tor apr 28, 2011 7:33

Så där nu har jag skickat in mina uppgifter nu ska vi se hur lång tid det tar för kassören att svara denna gång. :P

Vad är dom olika beloppen man ska betala för att få den gula stjärnan eller om man vill ha två gula?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
1337v411
Geocachare

Inlägg av 1337v411 » tor apr 28, 2011 8:52

danne100 skrev:Vad är dom olika beloppen man ska betala för att få den gula stjärnan eller om man vill ha två gula?
relevanta delar ur kommande nyhetsbrev skrev:Vill du också ha en stjärna i forumet så passa på att komplettera din medlemsavgift med en gåva och runda upp betalningen till minst 100 kronor. Om du betalar minst 500 så kvalificerar du dig för två stjärnor.
Vi borde nog komplettera med den informationen på "Bli medlem"-sidan...
Bild
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tor apr 28, 2011 18:49

Information, eller rättare sagt bristen på information, är ett nyckelord som har följt denna föreningen från dag 1.
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Ricke 59
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Ricke 59 » tor maj 12, 2011 22:13

Ett försök att betala medlemsavgiften via Paypal resulterade i följande meddelande "This recipient is currently unable to receive money". Detta när jag tänkte använda PayPal för att donera.
The Smokestoners
Geocachare

Inlägg av The Smokestoners » tor maj 12, 2011 22:55

Jag har testat att betala förra året men jag gick bet.

Sänd gärna ett bank-giro och hur mycket man ska betala för att få stjärnor.

Kanske borde jag testa igen, men jag hinner inte.
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
Skriv svar