Kommentarer och felrapporter om den nya sidan

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Re: Kommentarer och felrapporter om den nya sidan

Inlägg av McB. » mån dec 21, 2009 19:31

Löjan skrev:Längst upp på varje sida finns ju "Visa obesvarade inlägg, Visa aktiva trådar, Visa nya inlägg och Visa dina inlägg" ovanför "Forumindex", fast längst ner på sidorna finns bara "Forumindex". Skulle inte det första (det som är gulmarkerat i den dåliga bilen nedan) fältet också kunna visas längst ner, så att man inte behöver skrolla upp när man ska tillbaka till t ex Visa nya inlägg-listan?

Bild
Det kan kanske vara vettigt, ja. Tyvärr är det lite meckigt att styra om sådana saker i forumet, men jag ska kika på det under veckan.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
Silen_
Geocachare

Inlägg av Silen_ » tis dec 22, 2009 13:13

Inte kommit längre i tankarna på denna statistik? Den är verkligen efterlängtad..
http://boomer.se/gcstats/?user=Luels
BildBild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » tis dec 22, 2009 13:15

Silen_ skrev:Inte kommit längre i tankarna på denna statistik? Den är verkligen efterlängtad..
Kanske, kanske inte... ;)
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
Silen_
Geocachare

Inlägg av Silen_ » tis dec 22, 2009 13:26

McB skrev:
Silen_ skrev:Inte kommit längre i tankarna på denna statistik? Den är verkligen efterlängtad..
Kanske, kanske inte... ;)
Ohh, det där svaret gav hopp och ny energi till längtan efter att få ta del av allt gott som finns på statistiksidan. Även fast svaret var fruktansvärt kryptiskt så tolkar jag det som någonting gott. Det skulle rädda julen, eller förstöra den beroende på om man ser det med mina eller min sambos ögon. :lol:
BildBild
Användarvisningsbild
1337v411
Geocachare

Inlägg av 1337v411 » tis dec 22, 2009 15:07

Silen_ skrev:Även fast svaret var fruktansvärt kryptiskt så tolkar jag det som någonting gott. Det skulle rädda julen
Vi har en hel del saker som måste redas ut innan det går att flytta in den statistiken på gc.se, men vi har i alla fall påbörjat det arbetet. Att det skulle rädda julen har jag däremot svårt att se :lol: (även om det känns smickrande för mig som har gjort den tydligen så eftertraktade statistiken)
Bild
msen
Geocachare

Inlägg av msen » tis dec 22, 2009 18:20

Tjihoo vilken snygg statistiksida :)
BildBild
Användarvisningsbild
Azoo-Lina
Geocachare

Inlägg av Azoo-Lina » tis dec 22, 2009 23:23

Enligt min profilsida (trevlig sida :D ) har jag tagit 21 FTFer (vilket stämmer) Går jag sedan till fliken statistik och kollar FTF-listan finns jag inte med :cry: Det kan vara så att jag är trött och blind men nu har jag kollat flera gånger.... Bugg?
Azoo-Lina
VVS (Våga Vägra Stengärsgådar)
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » ons dec 23, 2009 1:16

Azoo-Lina skrev:Enligt min profilsida (trevlig sida :D ) har jag tagit 21 FTFer (vilket stämmer) Går jag sedan till fliken statistik och kollar FTF-listan finns jag inte med :cry: Det kan vara så att jag är trött och blind men nu har jag kollat flera gånger.... Bugg?
Konstigt. Jag undersöker.
Före detta geocachare.
rodblo
Föreningsmedlem

Inlägg av rodblo » ons dec 23, 2009 9:09

Azoo-Lina på plats 294.
Landstedt
Geocachare

Inlägg av Landstedt » ons dec 23, 2009 17:18

kallt_kaffe skrev:
cigge skrev:Tack för svaret.Vet du om jag har någon nytta av programmet på cd-skivan som följde med GPSen? Har ännu inte installerat den på datorn.
Troligen inte. Enligt produktinformationen så medföljer "MapSource® Trip & Waypoint Manager". MapSource lär du redan ha installerat i och med Friluftskartan (Pro?) och förutom det så skulle jag gissa att skivan innehåller PDF:er av manualen på olika språk.

Allt du behöver till din GPS laddar du nog hellre ner via Garmins support sidor och det lär ju isåfall vara WebUpdater och senaste versionen av MapSource.

Ett annat tips, eftersom du har en Garmin GPS, är att inte missa att du får 30-dagars gratis premium medlemsskap på geocaching.com: http://geocaching.se/forum/viewtopic.php?t=5992
Allt följde nog inte med vid flytten. Se länk ovan.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » ons dec 23, 2009 20:52

Landstedt skrev: Allt följde nog inte med vid flytten. Se länk ovan.
Väldigt udda. :?
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem

Inlägg av Odur » tor dec 24, 2009 10:52

Det är inte så att någon i sin städiver har tagit bort tråden?
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Användarvisningsbild
Silen_
Geocachare

Inlägg av Silen_ » lör dec 26, 2009 20:47

Ofta saknar jag en sökfunktion på GC.se som borde finnas vid menyerna. tex till höger om menyn "min profil". Bara en liten sökruta där man kan skriva in ett användarnamn och direkt komma till den personens sida för att kolla senaste aktivitet osv direkt. Nu tycker jag att det är krångligt för att gå till en specifik persons sida då man tex måste gå via forumet för att ta sig till någons profil. Vad enkelt det vore att bara skriva personens användarnamn och klicka en gång för att vara där.
BildBild
Kaiyra
Geocachare

Inlägg av Kaiyra » lör dec 26, 2009 21:41

Funderar över telefonlistan. Är det för faddrar och folk som söker faddrar!?
..eller vad är det, kanske kan vara en liten förklaring där :)
/Kaiyra
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem

Inlägg av Odur » lör dec 26, 2009 21:43

Telefonlistan är till för att kunna komma i kontakt med andra cachare telefonledes när man behöver det. Exemplevis om man letar sig fördärvad efter en cache, så kan man ringa ägaren eller nån annan som har loggat den.
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Låst