Kommentarer och felrapporter om den nya sidan

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
mikr
Geocachare
Re: Kommentarer och felrapporter om den nya sidan

Inlägg av mikr » tor dec 31, 2009 11:19

skattletaren skrev:Nya sidlayouten på forumet (sedan 30/12) är inte så kul när man har hög upplösning på skärmen. Nu har jag forumet på knappt halva skärmbredden. Kan ni inte ställa tillbaks den så den är dynamisk igen?

// Pia
Inte så kul på en liten skärm heller, man måste skrolla hela tiden för att kunna läsa översta inlägget.
Löjan
Geocachare

Inlägg av Löjan » tor dec 31, 2009 11:26

Löjan skrev:
Löjan skrev:När jag skulle logga in på nya - fina =D> - sidan funkade det inte, trots korrekt lösen. När jag däremot klickade på forumet och loggade in där funkade det - och jag var därmed även inloggad på själva gc.se. Funderar på om det kan ha att göra med att jag har ö med i userid, för nu står det på gc.se att jag är inloggad som Löjan.
Jag heter fortfarande Löjan istället för Löjan på gc.se. Någon annan som har svenska tecken i sitt användarnamn som fått det att funka?
Sedan igår är ö ersatt med ö. :thup:
Ninjatummen
Föreningsmedlem

Inlägg av Ninjatummen » tor dec 31, 2009 11:29

Tjoho! Äntligen är den nya sidan en och samma. :D Jag behöver inte länge känna att jag hoppar mellan två olika - föreningssidan och forumet. Sidan är hur snygg som helst.

Tack så jättemycket för allt arbete ni har lagt ner för att fixa integreringen och den nya sidan. =D>
skattletaren
Geocachare

Inlägg av skattletaren » tor dec 31, 2009 11:37

Ninjatummen skrev:Tjoho! Äntligen är den nya sidan en och samma. :D Jag behöver inte länge känna att jag hoppar mellan två olika - föreningssidan och forumet. Sidan är hur snygg som helst.

Tack så jättemycket för allt arbete ni har lagt ner för att fixa integreringen och den nya sidan. =D>

Snygg, ja... Men.... jag hade mycket hellre haft dynamisk skärmbredd än att det ska vara enhetligt. Om nu det ena utesluter det andra..... Som det blivit nu, så är det oerhört svårtläst på min skärm. Att forumet bara använder halva skärmbredden och man måste scrolla ser jag som en nergradering istället.

Sen, en liten undran... Vi vet alla vilken sida vi loggar in på, dvs geocaching.se

Men.... varför i hela friden finns ingen tydlig logga eller namn på sidan? Visst är det väl brukligt att det från förstasidan på en hemsida klart och tydligt framgår var man hamnat?

// Pia
Bild
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare

Inlägg av Str@tocaster » tor dec 31, 2009 14:31

Med all respekt för dem som har mer högupplösta skärmar än mig så tycker jag att det är skitsnyggt. Enhetligt, precis som det var tänkt. Huvudmenyn längst upp hela tiden. Enda lilla nackdelen jag kan komma på är att sökrutan längst ner i varje tråd har lite väl många rader. Jag trycker oftast på End-tangenten för att komma nära senaste inlägget. Nu ser jag just inget av inlägget då jag gör det.
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Emerentia
Geocachare

Inlägg av Emerentia » tor dec 31, 2009 21:10

Integreringen mellan forumsidan och resten tycker jag är klockren!!! Jag uppskattar det verkligen.

Däremot ett annat önskemål: När man klickar på någon på t ex topp-listan kommer man till deras sida på gc.com. Jag tycker att det vore mer relevant att komma till deras profilsida på gc.se. Så kan man till exempel se vilka cachar de rekommenderar via geoscore.

Gott slut och gott nytt!
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » fre jan 01, 2010 17:54

Det är nu möjligt att exportera telefonlistan som CSV, exempelvis för att importera i sin mobiltelefon eller mailprogram.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » fre jan 01, 2010 17:55

Emerentia skrev:Integreringen mellan forumsidan och resten tycker jag är klockren!!! Jag uppskattar det verkligen.

Däremot ett annat önskemål: När man klickar på någon på t ex topp-listan kommer man till deras sida på gc.com. Jag tycker att det vore mer relevant att komma till deras profilsida på gc.se. Så kan man till exempel se vilka cachar de rekommenderar via geoscore.

Gott slut och gott nytt!
Profillänkningen skall fixas så att det genomgående fungerar på samma sätt.
Före detta geocachare.
Löjan
Geocachare

Inlägg av Löjan » lör jan 02, 2010 12:21

Sedan ett par timmar nu fungerar det inte så bra på gc.se. Forumet går att komma in i, men resten är så segt att det inte funkar. Är det bara hos mig?
Användarvisningsbild
DragonII
Geocachare

Inlägg av DragonII » lör jan 02, 2010 12:33

Löjan skrev:Sedan ett par timmar nu fungerar det inte så bra på gc.se. Forumet går att komma in i, men resten är så segt att det inte funkar. Är det bara hos mig?
Jao, du är inte ensam.
Användarvisningsbild
pglans
Geocachare

Inlägg av pglans » lör jan 02, 2010 16:43

Jag upplever detsamma men det märks mest på sidor som har någon databaskoppling så det kan nog ha med något sånt att göra förmodar jag.
.

Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » lör jan 02, 2010 16:57

Verkar vara något skumt på gång med databaserna.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
pglans
Geocachare

Inlägg av pglans » lör jan 02, 2010 21:01

Ligger databaserna på en separat maskin eller på samma som resten av sidan?
.

Bild
skattletaren
Geocachare

Inlägg av skattletaren » lör jan 02, 2010 21:42

Varför är vissa alias klickbara från deras profilsida och vissa inte är det?
Bild
Användarvisningsbild
pglans
Geocachare

Inlägg av pglans » lör jan 02, 2010 21:47

skattletaren skrev:Varför är vissa alias klickbara från deras profilsida och vissa inte är det?
Jag tror att om du kan ge exempel på vilka som inte är det och vilka som är det så kan de lättare hitta en orsak.
.

Bild
Låst