Efterlysning: Underforum för betalande medlemmar

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.

Är det vettigt med ett delforum för betalande medlemmar?

Ja
23
46%
Nej
22
44%
Ingen åsikt
5
10%

Antal röster: 50
hedberg
Geocachare
Re: Efterlysning: Underforum för betalande medlemmar

Inlägg av hedberg » mån okt 04, 2010 19:00

Vad jag menade var att det inte var offentligt utlagt med sedvanliga årsmöteshandlingar, det vill säga att medlemmarna kan ta del av det på webben. Man må kunna beställa det från sekreteraren, det är en sak. Men det här handlar om en geografiskt spridd förening där medlemmar sitter på annat håll och vill kunna få veta vad som kommer avhandlas på årsmötet... Och finner det nåt de vill påverka så kan de bestämma sig för att åka iväg då.
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
rand_althor
Geocachare

Inlägg av rand_althor » mån okt 04, 2010 20:30

Okej, jag har förvisso svårt att tolka:
hedberg skrev:Om jag inte missminner mig så delgavs inte "sedvanliga årsmöteshandlingar" förrän väl på plats, det gjorde att man t.ex inte kunde sitta hemma 2 veckor innan och se t.ex valberedningens förslag.
...som något annat än att du påstod att handlingarna inte fanns att läsa för vilken medlem som helst som så önskade det...

Men jag köper att du vill revidera din utsago och väljer att inte tolka lögnen som förtal, den här gången... Men att en geografisk spridning skulle göra det svårare att få hjälp med att få de handlingar man vill ha har jag ytterst svårt att se... Kanske för att jag är uppvuxen i en värld där mail är en självklarhet.... Det låter jag vara osagt... Jag har helt sonika ytterst svårt att köpa resonemangskedjan:

Medlemmarna är geografiskt spridda => medlemmarna klarar inte av att läsa handlingarna som finns tillgängliga hos sekreteraren.
Jag är inte främmande för tanken att lägga handlingarna nerladdningsbara på hemsidan, men det hade garanterat skpat ett himla liv på forumet eftersom folk då istället hade tyckt att det inte var precis så som det stod i stadgarna om hur dessa handlingar skall delas ut...

Sedan håller jag helt med dig om din teori att information främjar intresse och intresse främjar engagemang...
> SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » mån okt 04, 2010 20:41

Jag missminde mig, kollade kallelsen på forumet nu och det stod "Handlingar till stämman finns tillgängliga vid stämman samt via föreningens sekreterare 10 dagar före stämman.". Den sista biten mindes jag inte faktiskt, och jag friskrev mig lite om att jag kanske missminner mig ;-)

Men varför ska folk behöva begära att få uppgifter om en förening, när föreningen kan publicera det gratis på sin hemsida?

Ber om ursäkt ifall du tog illa vid dig av min missminning.
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
rand_althor
Geocachare

Inlägg av rand_althor » mån okt 04, 2010 20:47

hedberg skrev:Jag missminde mig, kollade kallelsen på forumet nu och det stod "Handlingar till stämman finns tillgängliga vid stämman samt via föreningens sekreterare 10 dagar före stämman.". Den sista biten mindes jag inte faktiskt, och jag friskrev mig lite om att jag kanske missminner mig ;-)

Men varför ska folk behöva begära att få uppgifter om en förening, när föreningen kan publicera det gratis på sin hemsida?
Som jag skrev ovan så är jag inte främmande för den tanken... Det jag blev upprörs över var när folk hugger till med, låt oss kalla det "fri tolkning av verkligheten" för att främja sina argument... Speciellt när det var helt onödigt då argumenten i övrigt både var sakliga, grundade och konstruktiva.
> SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned
Skriv svar