Öppet brev från mig som medarbetare

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem
Öppet brev från mig som medarbetare

Inlägg av McB. » lör okt 02, 2010 12:37

Jag har under en lång tid varit inblandad på olika sätt i drift och administration av geocaching.se. Jag har gjort detta för att jag vill ge svenska geocachare ett bra och trevligt ställe att samlas på.

Jag kan inte ens räkna antalet timmar som jag och andra har lagt ned på att bygga den "nya" hemsidan, att fixa med forumet, att anpassa och laga statistiken om och om igen trots att vi blir motarbetade från alla håll och kanter.

Det är inte roligt längre. All motivation är som bortsprungen. Jag är trött på att folk ser forumet som en plats där man kastar skit på andra. Jag är trött på att få bitska PM från folk som hittar fel på hemsidan. Jag är trött på att aldrig få ett tack när man har spenderat flera månader på att bygga någonting. Jag är trött på att ses som en bad guy, trots att man arbetar för medlemmarna, inte mot medlemmarna. Jag är trött på att se folk bråka över skitsaker. Jag är trött på att se folk bli ledsna och andra fullständigt oberörda. Jag är trött på att besöka ett forum där stämningen är sämre än på en The Cure-konsert.

Jag efterlyser en skärpning från samtliga. Skärp er! Jag tänker inte lägga ner en sekunds arbete på geocaching.se förrän alla inblandade har tänkt till och reflekterat över vad man egentligen håller på med. Tänk efter en gång extra innan ni skriver någonting; kommer någon bli ledsen över det här? Har jag någonting att tjäna på att skriva det här? Tjänar föreningen och dess medlemmar på att jag skriver det här?

En förening byggs av dess medlemmar. Medlemmarna har rätt att klaga, men klaga då till rätt instans och gör det på ett konstruktivt sätt. Man uppnår ingenting genom att göra folk ledsna och arga. Att aktivt motarbeta någon eller något är inte rätt sätt att få till stånd en förändring. En förändring uppnås genom aktivt arbete för förändringen. Vi är alla här för att vi har minst ett gemensamt intresse. Låt oss utnyttja det! Sopa allt gammalt groll under mattan och börja om från början. Alla människor gör misstag ibland, men alla människor förtjänar också en andra chans.

Tack för ordet. Jag emotser en förändring.
Senast redigerad av 1 McB., redigerad totalt 0 gånger.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
wellner
Föreningsmedlem

Re: Öppet brev från mig som medarbetare

Inlägg av wellner » lör okt 02, 2010 12:41

Tack!
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » lör okt 02, 2010 12:43

TACK!! =D> =D> =D>
Bild
Användarvisningsbild
hjontemyra
Geocachare

Inlägg av hjontemyra » lör okt 02, 2010 13:01

Vill framföra mitt stora tack för den tiden du lägger ner...
=D> :!:
Tyvärr så inser nog inte vi som "hänger" här hur mycket tid som krävs.
Hoppas lusten återkommer!
Bild
Bild
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » lör okt 02, 2010 13:53

Som tur är så är världen är inte full av konfliktsökare och gränstestare, de är ytterligt få, men tyvärr finns det sådana och problemet är att det är just dessa som syns, hörs, märks. Just nu känns det tyvärr som att en några få individer har satt på sin agenda att göra allt för att motarbeta och smutskasta geocaching.se och det tycker jag är synnerligen tråkigt.

Tyvärr känner mig handfallen för jag kan inte se vad jag kan göra för att motverka dessa konfliktsökare mer än att låta bli att mata trollen, men ni som står bakom geocaching.se ska veta att jag är extremt nöjd med den service som tillhandahålls!
RagnaZ
Föreningsmedlem

Inlägg av RagnaZ » lör okt 02, 2010 15:13

Tack för tiden som du och andra lägger ned. Det är inte alldeles enkelt att hitta personer som kan och vill lägga ner tid på engagemang i olika föreningar. =D> =D> =D>

Jag har flera gånger funderat över vilka relationer några av de som skriver på forumet har till varandra. För mig som sitter långt från
"händelsernas" center och inte känner mer än några få av de som skriver här (boende norrut), har det ibland varit obegripliga skriverier. Är det påhopp på någon annan eller är det kompisar som slänger käft med varandra?

Det är bra att moderaterna tar bort en del inlägg som går över gränsen, men nog har jag sett fler som gjort mig illa berörd och som sagt var fundersam över relationer mellan personer.

Det är bara att konstatera att det är alldeles för lätt att slänga ur sig ogenomtänkta uttalanden i ett forum. Mer eftertanke behövs innan man trycker på på Skicka-knappen, framför allt om man är lite upprörd över något.
The Smokestoners
Geocachare

Inlägg av The Smokestoners » lör okt 02, 2010 15:14

Bra skrivet tycker jag!
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
Glenn_62
Föreningsmedlem

Inlägg av Glenn_62 » lör okt 02, 2010 15:46

Kan bara instämma i övriga inlägg. Vi är säkert 99.99999..... % som är nöjda med det arbetet som ni lägger ned på GC.
Stå på dig McB =D> =D>
swecon
Föreningsmedlem

Inlägg av swecon » lör okt 02, 2010 17:36

=D> =D> =D> =D>
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » lör okt 02, 2010 17:49

det har väl varit mycket positivt med men sedan när inte smurfarna svara på Mail man skriver till dom då blir man lite sur.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Xerxes Yngve
Geocachare

Inlägg av Xerxes Yngve » lör okt 02, 2010 17:55

McB: Förstår precis vad du menar. Och kan gissa hur du känner dig. Har själv varit engagerad i en "s.k." innebandyförening med intriger och tyvärr är otacksamhet den lön man får av ett fåtal. Av mig får du tacksamhet och jag hoppas du återhämtar dig, det kan ta någon vecka, eller flera år. Gör det DU tycker är KUL och inte vad ANDRA förväntar sig. Det viktiga är att man mår bra!
BildBild
janihast
Geocachare

Inlägg av janihast » lör okt 02, 2010 18:01

Kan förstå lite hur mycket arbete du lägger ner då jag har arbetat bakom kulliserna på en liknade sätt.

Du ska ha ett stort TACK för det arbetet du gör.
// Jani Hast
Team Vilse.
Vilse men ändå inte.
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » lör okt 02, 2010 18:21

Jag tackar för alla värmande ord, men det verkar som om fokus har flyttats till mig istället för att vi alla tittar på de problem forumet som helhet har. Jag ville inte med mitt brev säga att det är synd om mig för att jag inte får höra något tack, det jag ville säga var att vi alla skall tänka efter en gång extra innan vi skriver något som någon kanske kan ta illa vid sig av. Vara lite snälla mot varandra helt enkelt. :)
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
stejor
Geocachare

Inlägg av stejor » lör okt 02, 2010 18:24

=D> Jag ansluter till hyllningskören för det enskilda engagemanget. Har själv varit i samma possition ett par gånger så jag vet vad mycket jobb som krävs. Jag hoppas att alla som jobbar med forumet, statistiken mm håller både orken och viljan vid liv annars vore det tråkig och jag hoppas verkligen att alla besökare "lugnar ner" tonen lite så att inte alla trådar behöver sluta i personangrepp på cacher och framförallt inte på de som modererar här för dom har ingen lätt uppgift dom heller med all pajkastning som pågår.

Återigen varmt tack till alla som är inblandade i driften, utan er inget forum.
/Stefan

Bild
Användarvisningsbild
roffe.s
Geocachare

Inlägg av roffe.s » lör okt 02, 2010 20:44

=D> =D> hoppas lusten kommer tillbaka!
på den korta tid jag pysslat med geoching har jag förstått att du hålla på med detta dygnet runt ? all heder beröm till dig McB =D>
hoppas att finner glädjen att fortsätta !!!
mvh roffe.s
Bild
Skriv svar