En fin sommardag i fjol fick jag besök av en av mina bästa kompisar. Detta var första gången jag berättade för honom om min nyfunna hobby. Han blev genast sugen på att testa själv och vi var bara några minuter senare ute på vägarna med telefonerna i händerna. Jag hade förstås redan loggat det mesta i hemtrakterna, men han hade ju mycket kul att uppleva.
Solen sken och vi hade hela dagen på oss. Jag tror vi loggade 8 eller 9 cacher under en två-tre timmar lång tur i Arboga. Han hade vid det här laget spunnit igång på alla cylindrar och ville veta mer om hur det fungerade med att lägga ut egna cacher. Vi bestämde oss för att lägga ut en direkt!
Jag visste ett klockrent ställe som hade både lite mystik, fin natur och säkert någon bra gömma. Ingången till ett gammalt bergrum! Vi skyndade oss dit med alla burktillbehör och verktyg jag hade. Snabbt hade vi hittat ett perfekt gömställe för en magnetisk micro. Vi skyndade oss direkt hem för att skapa en cachebeskrivning och skicka in cachen för granskning. När det väl var gjort höll vi tummarna för en snabb publicering så vi kunde betrakta de eventuella FTF-jägarna.
Tyvärr dröjde det över ett dygn innan vi fick någon respons på gömman. Det visade sig till och med att den låg 30m för nära en befintlig myst. Alltid surt när man hamnar för nära någon ologgad myst eller annan slutgömma, men that's life! Vi hade mycket trevligt den dagen i alla fall, och min kompis registrerade sig under namnet Megascorcher. Det är han och kusinen Lejonell på bilden i trådens första post, dock 8 månader senare.
På bilden ser ni Megascorcher när han rekar gömma kring (ovanför) de mystiska dörrarna, en solig dag i juni.