Var köper man GPS billigast?

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
mr_merlin
Geocachare
Var köper man GPS billigast?

Inlägg av mr_merlin » mån maj 25, 2009 6:03

Tappade bort min GPS i höstas och i fredags när vi var ute några stycken hade jag lånat farsans etrex Legend, den visade alltid mellan 10-25 meter fel medans Chajobers Garmin Nüvi 500 gick rakt på så nu vill jag ha en ny bättre GPS. Antingen en Nüvi eller kanske en Oregon.

Var hittar man den billigaste? Lönar det sig att köpa från t.ex. USA?
Svejs
Geocachare

Inlägg av Svejs » mån maj 25, 2009 9:58

När jag letade bästa pris på Oregon så upplevde jag att Skövde natur, http://www.skovdenatur.nu/ hade bra priser (frakten inkluderad när det gäller order >2500kr) och speciellt när man som jag behövde en karta på CD samtidigt (bra paketpriser). Och fort gick det... Dagen efter så väntade ett paket på mig!
Denna gps kommer via den svenska importören = om du registrerar den inom en viss tid (var det 30 dagar eller 3 månader ?) får du 3 års garanti...
Bara gott om denna...
Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
Användarvisningsbild
HeBo1
Geocachare

Inlägg av HeBo1 » mån maj 25, 2009 11:53

Har köpt 3 st GPS'er av Skövde Natur.....2 ggr via webben och en gång på plats.
Kanonservice, bra priser......när vi skulle dit senast strulade det med trafiken på väg dit och vi konstaterade att vi inte skulle hinna dit innan stängningsdags så vi ringde och utan att tveka stannade en av innehavarna kvar och väntade in oss....service kallas det.
Bild

Inlägg av Str@tocaster » mån maj 25, 2009 12:55

Köpte min GPS på Outdoorexperten http://www.outdoorexperten.se/ och det var nog det snabbaste web-köp jag någonsin gjort. Andra dagen efter att jag beställt fick jag ett SMS om att den fanns på mitt utlämningsställe :shock:

De hade dessutom bästa priset på den GPS jag ville ha. Jättenöjd!
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
MildasVänner
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av MildasVänner » mån maj 25, 2009 13:35

Köpte också på outdoorexperten eftersom dom var lägst i pris just då (marginellt, men ändå). Snabbt, lätt och utan problem. Har man tur antar jag att man kan spara några kronor på att köpa från USA men ett års extra garanti tycker jag är bra. Känns lite säkrare att handla i Sverige också även om det såklart kan vara en falsk känsla. Det är ju inte fel att kolla lite innan man betalar in mer pengar på nåt konto än man tycker det är kul att förlora.
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Inlägg av McB. » mån maj 25, 2009 13:37

Det kan nog vara värt några hundralappar extra för att få den service som Garmin erbjuder för svenskköpta GPSer. Man har ju hört både en och två skräckhistorier om folk som har importerat från USA och sen blir nekade all form av service av Garmin/fd. Sportmanship.
Före detta geocachare.
uetp
Geocachare

Inlägg av uetp » mån maj 25, 2009 14:32

Även jag köpte en Garmin Oregon 300 från Outdoorexperten i vintras, dom var då billigast på den svenska marknaden plus att dom har bra service. Enheten gick sönder efter en månad och jag fick då jättebra bemötande från både Outdoorexperten och Garmin. Fick en ny gps på garantin utan bekymmer.
Skriv svar