Garmin Colorado 300 - 2x friluftskartan pro?

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare
Garmin Colorado 300 - 2x friluftskartan pro?

Inlägg av Blaufish » tor jun 11, 2009 21:31

Någon som känner till några if's and but's kring att ha flera kartor på colorado?

http://garmincolorado.wikispaces.com/Maps#toc14

Får problem med det flödet efter att precis skaffat Friluftskartan Norra Norrland. Tog aplång tid att kompilera en fil med norra norrland och götaland, sen funkade det inte.

Det jag gjorde var att ha Götaland på GPS:en och Götaland+Norra Norrland i en fil SD-kortet. Skall snarast testa med endast den gemensamma filen. Sen skall jag testa med enbart någon liten karta från norra norrland. Skumt.

Allt köpt och upplåst.

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Inlägg av Blaufish » tor jun 11, 2009 21:57

Uppdatering:
  • 1 kartblad ur Norra Norrland testat ensamt på GPS:en, funkar. Mao pekar testerna på inget fel på nya kartan.
  • Testat med enbart mega-kartan på minneskortet, ingen karta på GPS. Funkade inte.
Kanske sprängt något max, fått överföringsfel, eller nått... To be continued.

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

Användarvisningsbild
oww
Geocachare

Inlägg av oww » tor jun 11, 2009 22:37

Kör just nu med följande delar av Friluftskartan Pro på minneskortet:

Riksgränsen-Kiruna-Gällivare-Luleå, därifrån hela Norrlandskusten och ända in mot Östersund-Mora-Västerås, vidare hela området Uppsala-Stockholm-Södertälje-Strängnäs. Slutligen är även området kring Malmö med. Allt detta blir 568MB och ligger på 4 GBs kortet.

Utöver detta har jag även en liten karta över Gran Canaria inlaggt i GPSen.
ASUS EeePC1000H - GSAK -|- Colorado 300(3.20) - FriPro -|- GPSmap 276C(5.40) - CNENT2009
Bild
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Inlägg av Blaufish » fre jun 12, 2009 7:58

Filen som inte fungerade är ca 600mb vilket inte *borde* spränga några gränser. Intressant att oww kunnat köra med flera olika friluftskartan pro.

Förmodligen så är mitt problem bara att något blev fel vid skrivning av kartfilen. Typ att nått i mapsource buggade (kanske behövde starta om det en extra gång efter kört unlock wizard?) eller att lite bitröta uppstod under överföring.

Hör av mig om kommer på vad som faktiskt var boven i dramat eller stöter på mer problem. Diagnosen "tillfällig otur" verkar bäst beskriva läget just nu ;)

Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare

Inlägg av Str@tocaster » fre jun 12, 2009 9:24

Har hjälpt en vän att installera alla fyra delarna av Friluftskartan Pro i en Oregon 300 utan problem så du har långt kvar till övre gränserna.

Finns det någon speciell anledning till att du väljer att dela upp kartorna på GPS-minnet och minneskortet? När jag installerade så valde jag alla kartdelarna i Mapsource och förde över alltihop på minneskortet.
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Skriv svar