Manuelt lägga in koordinater i Garmin Vista HCx?

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Manuelt lägga in koordinater i Garmin Vista HCx?

Inlägg av wkstrm » mån okt 12, 2009 10:19

Jag har nog lite hjärnsläpp nu men hur lägger jag in koordinater manuellt i min Garmin Vista HCx? Jag har kollat igenom menyerna men verkar inte kunna hitta hur det ska gå till.

Hittade en multicach häromdagen och blev helt perplex. Manualen har jag tyvärr lyckats förpacka i okänd låda i min källare. :(
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
kallt_kaffe
Geocachare

Inlägg av kallt_kaffe » mån okt 12, 2009 10:31

Manualerna finns att ladda hem online om jag minns rätt men det ska nog inte behövas.

Håll ner "joysticken" för att markera en waypoint och ändra koordinaterna innan du sparar den.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?" - Douglas Adams
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare

Inlägg av Str@tocaster » mån okt 12, 2009 10:32

Håll "joysticken" intryckt ett par sekunder så sparas en waypoint som du sedan kan redigera.
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare

Inlägg av Str@tocaster » mån okt 12, 2009 10:33

Haha, kul att vi svarade samtidigt kallt_kaffe och att vi bägge använde uttrycket "joysticken" :D
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Memme
Geocachare

Inlägg av Memme » mån okt 12, 2009 10:50

För att spara på sifferknappandet kan man börja med att panorera till ungefär rätt plats innan man markerar waypointen. Då behöver man bara ändra de sista decimalerna i varje ledd.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare

Inlägg av wkstrm » mån okt 12, 2009 11:05

kallt_kaffe skrev:Manualerna finns att ladda hem online om jag minns rätt men det ska nog inte behövas.

Håll ner "joysticken" för att markera en waypoint och ändra koordinaterna innan du sparar den.
The Strat skrev:Håll "joysticken" intryckt ett par sekunder så sparas en waypoint som du sedan kan redigera.
Memme skrev:För att spara på sifferknappandet kan man börja med att panorera till ungefär rätt plats innan man markerar waypointen. Då behöver man bara ändra de sista decimalerna i varje ledd.
Ahhh. Jag fick en allt större misstanke att det var såhär man gjorde efter att ha läst lite på forumet här. Jag får experimentera när jag kommer hem låter det som. :)

Tack för att ni svarade.
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
Jetteråttan
Geocachare

Inlägg av Jetteråttan » mån okt 12, 2009 12:42

Hmm.. men det finns ju en icon under Waypoints som heter "Mark" och då kommer man direkt in och kan skriva i koordinaterna. Är inte det lättast?
.........on top of caching :-)
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare

Inlägg av wkstrm » mån okt 12, 2009 15:46

Gustafsson skrev:Hmm.. men det finns ju en icon under Waypoints som heter "Mark" och då kommer man direkt in och kan skriva i koordinaterna. Är inte det lättast?
sluta retas. ;(

om det är som du säger så är nog det det enklaste sättet. jag får kontrollera när jag kommer hem. tack för tipset ;)

Bild
Användarvisningsbild
Jetteråttan
Geocachare

Inlägg av Jetteråttan » mån okt 12, 2009 15:49

hehe.. Håller tummarna att jag har rätt, annars blir det nog spydigt åt andra hållet är jag rädd... :-)
.........on top of caching :-)
Skriv svar