Bilder för cacher i Garmin Oregon (det fungerar ju!)

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare
Re: Bilder för cacher i Garmin Oregon (det fungerar ju!)

Inlägg av Str@tocaster » mån feb 08, 2010 13:31

iller skrev:poi-filen är redan klar, dvs skapad av poi loader tidigare. Kopiera bara in den i mappen POI på GPS:en så är det klart.
Jomenvisst! Det fungerade!

Inspirerad av det så fortsatte jag att leta fel. Det visade sig att det låg några filer i destinationsmappen (C:\Program\gsak\POI_loader). Det hade jag sett redan tidigare men trodde att de skapades av makrona. Ingen aning om hur de kommit dit (en gpx-fil och en gpi-fil) men jag tog bort dem för att få se om de skapades på nytt. Och simsalabim! Denna gången laddades POI'n in i min GPS och nu kan även jag titta på bilder i min GPS, det fungerar ju!

I första hand är jag inte ute efter spoilers. Jag vet inte hur det är i övriga landet men här i Umeå har vi serier med cacher där mysteryt går ut på att hitta en plats med hjälp av en bild, t.ex. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 6947a0fc3e eller http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... b33bdc0300, och då är ju den här funktionen värd guld för oss som cachar paperless.

Tusen tack iller för ditt tålamod :D
Bild
Oregon 450T med Friluftskartan Pro (SGSIII och c:geo för spontancaching)
Användarvisningsbild
Team Judo-Rune IF
Geocachare

Inlägg av Team Judo-Rune IF » tis feb 09, 2010 21:05

Jag fick minsann igång det med, dock lite initialt strul beroende på att jag kör Windows 7.

Då programmet Spoiler Sync startades så fick jag ett felmeddelande :

Kod: Markera allt

"Component 'COMCTL32.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid" 
Detta löstes genom att leta mig ner till mappen där jag har Spoiler Sync installerat (vilket i mitt fall var C:\Program Files\SpoilerSync) och där högerklicka på spoilersync.exe, och klicka på Egenskaper i menyn. När egenskaperna visas, välja fliken Kompabilitet och sedan längst ner bocka i "Kör det här programmet som administratör" och sedan klicka på OK.

Ytterligare en sak som skiljde sig från guiden var att jag fick peka POI Loader mot mappen "C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\gsak\POI_Loader\Default".

Men efter dessa ändringar fungerade allt galant.
Bild
Användarvisningsbild
Team Judo-Rune IF
Geocachare

Inlägg av Team Judo-Rune IF » tis feb 09, 2010 21:07

En fråga vad gäller spoilerbilderna:

Går det på något sätt se till att samtliga bilder hamnar på en och samma "sida" istället för att de, som nu, visas var och en för sig?
Bild
skattletaren
Geocachare

Inlägg av skattletaren » tis feb 09, 2010 21:31

Finns det någon som har ork att lägga upp detta på wikin?

Det hade varit en riktig guldklimp att ha denna informationen sammanfattad så det går att fixa med bilderna så fort jag får tid (läs:ork) att ta itu med det?

// Pia
Bild
Användarvisningsbild
iller
Geocachare

Inlägg av iller » tor feb 11, 2010 0:55

skattletaren skrev:Finns det någon som har ork att lägga upp detta på wikin?

Det hade varit en riktig guldklimp att ha denna informationen sammanfattad så det går att fixa med bilderna så fort jag får tid (läs:ork) att ta itu med det?

// Pia
orkar inte göra detta just nu men jag skrev en liten guide i tråden om Spoiler Sync som kanske duger så länge:
http://www.geocaching.se/forum/viewtopi ... 80#p101080
Antar att det borde vara ganska lätt att kopiera guiden till wikin för den som har ork.

iller
Skriv svar