Badgegen räknar fel

Diskussioner om programvara för datorer (GSAK, Mapsource och liknande).
clasf
Geocachare
Badgegen räknar fel

Inlägg av clasf » sön maj 13, 2012 22:45

Arrrgh, både Findstatgen och statistiken på geocaching.com räknar rätt på kalendern. Där står det 365 av 366 men Badgegen räknar bara till 363. Någon som varit med om samma strul? Har senaste skarpa versionerna, alltså inte BETA.
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem

Re: Badgegen räknar fel

Inlägg av Motorcycledude » sön maj 13, 2012 23:56

Testat att dra ner en färsk myfinds?
Bild
Bild
Trollteamet
Geocachare

Inlägg av Trollteamet » mån maj 14, 2012 1:16

Hade samma problem. Jag gjorde som Mcdude föreslår men det hjälpte inte.

Nästa steg i felsökandet blev att kolla när det blev fel i statistiken. För vår del var det en dag i april som jag lyckades identifiera. Jag gjorde det genom att tömma "huvuddatabasen" i GSAK (kom bara ihåg att ta minst en backup först) efter att jag kopierat alla finds till en annan databas. Sen kopierade jag in några poster åt gången i huvuddatabasen och körde badgegen, till sist kunde jag "ringa in" den felande dagen. Lösningen blev då att gå in och editera loggningen som gjorts på den dagen, i vårt fall var det en cache som hittades sent på kvällen och på grund av att vi då hade seeeeeg uppkoppling hemma så blev den inte loggad förrän på jobbet morgonen efter. Där måste något gått snett, loggningen skedde i det spann när vi bytt datum medan servern i USA fortfarande anser det vara "igår". Så med en mindre editering av den loggen trots att den visade rätt datum funkar nu allt som det ska igen.

Det funkar naturligtvis även att göra det omvända, kopiera över några finds till en annan databas i GSAK och sen köra badgegen på den. Men jag ville inte ändra något i badgegen, därav min metod.

Hoppas det kan hjälpa dig, det är mycket irriterande när något inte gör det man förväntar sig...
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » mån maj 14, 2012 8:21

Tack för svaren,

1. Jag har testat att dra ner en ny myfinds och lägga in den i en helt ny databas och köra Badgegen mot den istället - tyvärr med exakt samma resultat.

2. Jag har 2 loggar som jag fått editera på gc.com sedan innan för att findstatgen skulle hitta dem på rätt dag det vet jag. Men både Findstatgen och geocaching.com's statistik skickar in dem på rätt datum nu. Det verkar bara vara Badgegen som strular och läser fel på dem. Kanske får ta och editera dem igen¨och se om det gör skillnad.
Trollteamet
Geocachare

Inlägg av Trollteamet » mån maj 14, 2012 8:51

Testa att editera loggarna på båda sidor om de datum du identifierat, i vårt fall var det när jag ändrade loggen för dagen innan den dag som inte räknades som det blev rätt.
clasf
Geocachare

Inlägg av clasf » mån maj 14, 2012 22:42

testat det mest a nu. Men hittat lösning som var enkel. Uppgraderade till senaste Badgegen 3.2.09 BETA, där har de fixat till det :)
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare

Inlägg av andreasma » mån maj 14, 2012 23:19

clasf skrev:testat det mest a nu. Men hittat lösning som var enkel. Uppgraderade till senaste Badgegen 3.2.09 BETA, där har de fixat till det :)
Det var nog flera saker de fixat, för helt plötsligt funkade inte min gamla version av Badgegen så jag gjorde också en enkel felsök (=laddade ner senaste versionen, BETA, och då funkade det direkt :D ).
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
dalkarl68
Geocachare

Inlägg av dalkarl68 » sön jan 06, 2013 22:49

Prova att lägga i filen www.mygeocaching.com den läser efter svenska tiden gsak ligger på USA tid med andra ord 8 timmar efter åt .
Bild
Bild
Skriv svar