CacheMaid releasad!

Diskussioner om smartphones (iPhone, Android etc.) och hur man geocachar med dem.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Re: CacheMaid releasad!

Inlägg av The Forslunds » sön dec 09, 2012 20:01

berraasnobben skrev:Welcome! You've successfully authorized CacheSense for Android by Zita Farm Ltd.
jag laddar ner från Play butik som fanns med på min telefon och betalade betydligt mer än de 20 kr som den verkar kosta på andra ställen.
Försökte ladda ner igen där jag laddade innan men fortfarande samma gamla version fick jag.
kanske programmakaren kan lägga in den nya versionen på programmet eller kanske ta bort det.
Priset var 34 kr och laddade ner på en telefon till innan jag visste att det var gammalt som låg där. :cry:
Den 28/11-2012 laddade jag ner Cachemaid från denna sida https://play.google.com/store/apps/deta ... .cachemaid

Det kostade mig 20:-, kollade just på mitt kontoutdrag. Du har inte någon gammal version (verkar långsökt) av play butiken?

Följ länken jag postade eller kör på QR-koden
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av The Forslunds » sön dec 09, 2012 20:04

Berrasnobben

Upptäckte just att du laddat ner CacheSense, en annan produkt.
BildBild
berraasnobben
Föreningsmedlem

Inlägg av berraasnobben » sön dec 09, 2012 20:09

Tycker också att det är långsökt men jag ser ju att jag har version 2.8 och har laddat ner det till 2st telefoner 34 kr st. summa 68 kr.
Är inte pengarna jag hänger upp mig på men skall jag betala 20 + 20 kr till för att få rätt version.
Kanske ett fall för programmakaren att skicka in rätt version till Play butiken så får jag det uppdaterat till nya versionen.
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » sön dec 09, 2012 20:12

berraasnobben skrev:Tycker också att det är långsökt men jag ser ju att jag har version 2.8 och har laddat ner det till 2st telefoner 34 kr st. summa 68 kr.
Är inte pengarna jag hänger upp mig på men skall jag betala 20 + 20 kr till för att få rätt version.
Kanske ett fall för programmakaren att skicka in rätt version till Play butiken så får jag det uppdaterat till nya versionen.
Men du hade väl laddat ner chachesense?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av The Forslunds » sön dec 09, 2012 20:45

berraasnobben skrev:Welcome! You've successfully authorized CacheSense for Android by Zita Farm Ltd..... :cry:
Hallå, ta bort bindeln för ögonen :lol:
BildBild
berraasnobben
Föreningsmedlem

Inlägg av berraasnobben » sön dec 09, 2012 20:48

Haha ja se där nu är glasögonen på.
Men det är ett suveränt program så det behåller jag då.
Hej å tack för mig. :oops:
Bild
sydman
Geocachare

Inlägg av sydman » sön dec 09, 2012 23:23

Bert.. du tänker på att ha samma konto på båda mobilerna då behöver du inte köpa om och om igen..?
Bild
berraasnobben
Föreningsmedlem

Inlägg av berraasnobben » mån dec 10, 2012 12:43

sydman skrev:Bert.. du tänker på att ha samma konto på båda mobilerna då behöver du inte köpa om och om igen..?
Missade det.
Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » fre dec 28, 2012 13:06

Nu äntligen är den nya versionen 4.0 av CacheMaid släppt!

I den nya versionen finns stöd för äkta offline-kartor, dvs man laddar ner kartor i vektorformat som renderas lokalt. På sikt kommer stöd för flera olika renderingsvarianter men just nu finns bara en default. Man kan välja var man vill lägga alla kartor, t ex på SD-kortet om man har ett sådant. Renderingen går så klart snabbare på en modern telefon eller platta, Har testat på min gamla Nexus One men den är lite långsam jämfört med Galaxy-S3-an.

Övriga nyheter är support för Android 4.2 och så är en massa buggar rättade. Karthanteringen är allmänt förbättrat med lite bättre visuella effekter när man t ex zoomar.
/OnSpot
Användarvisningsbild
LeiLar
Geocachare

Inlägg av LeiLar » lör dec 29, 2012 10:08

Luels skrev:Jag satsade 20 kr osett, om inte annat för att stödja initiativet :)
Jag med. :)
Men jag kanske köper en Android-lur någon gång. För tillfället kollar jag den på sonens Nexus 7.
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem

Inlägg av J5oakim » tor jan 03, 2013 2:22

onspot skrev:Nu äntligen är den nya versionen 4.0 av CacheMaid släppt!

I den nya versionen finns stöd för äkta offline-kartor, dvs man laddar ner kartor i vektorformat som renderas lokalt. På sikt kommer stöd för flera olika renderingsvarianter men just nu finns bara en default. Man kan välja var man vill lägga alla kartor, t ex på SD-kortet om man har ett sådant. Renderingen går så klart snabbare på en modern telefon eller platta, Har testat på min gamla Nexus One men den är lite långsam jämfört med Galaxy-S3-an.

Övriga nyheter är support för Android 4.2 och så är en massa buggar rättade. Karthanteringen är allmänt förbättrat med lite bättre visuella effekter när man t ex zoomar.
Var i Berlin på min på din första dag av resan när uppdateringen kom laddade ner uppdateringen på dag 2 eller 3, och lite kartor, det fungerade väldigt bra för mig, Tack så mycket, nu behövde jag plötsligt inte planera mitt cachade i Berlin i minsta sektor.. Så det fungerar fint på min Sony Xperia Go.
Livet är för långt för att ha tråkigt, så ut på ÄVENTYR!
Geocaching är inte en hobby, det är en livsstil!..!
Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » lör mar 02, 2013 9:49

Nu är version 4.2 av CacheMaid släppt!

Äntligen kan man radera cacher från databasen och man kan göra det på två sätt, antingen från detaljfliken där man ser all info om en cache eller från listfliken för att radera flera på en gång. Listan kan ju tas fram på olika sätt, t ex alla cacher som just nu visas på kartan, alla av en viss typ eller med viss status, alla i ett visst land osv osv. Jag tror att denna lösning är tillräckligt flexibel.

Ett antal buggar är dessutom fixade.

Happy hunting!

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD
/OnSpot
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem

Inlägg av J5oakim » fre mar 22, 2013 15:11

Idag hände en märklig grej.. Jag hade stuckit ut på stan och när jag startade appen, så var den helt resetad för mig. Även att min databas fanns kvar i telefonmen programmet var som att jag aldrig hade loggat in förut.. Och inga cacher, waypoints eller noter hittade den på,.. Lite tråkigt, men men.. Det skrämmer inte mig från appen...
Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » lör apr 20, 2013 20:00

Nu har ännu en version av CacheMaid släppts, denna gång version 4.3. :D

I denna version har stödet för offline-kartor förbättrats i i gränszoonerna mellan två länder. En ny parameter för att styra om notifiering om kommande event som man anmält sig ska visas eller inte har införts. Dessutom har flera buggar rättats, förhoppningsvis blir appen stabilare och stabilare!

Hör gärna av er om det är någon speciell finess som ni önskar er så ska vi se om det inte går att ordna!

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD
/OnSpot
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem

Inlägg av J5oakim » sön apr 21, 2013 13:09

Jo det är en grej jag har problem med som jag tänkt länge på ,men inte rapporterat in. Men när cacher ligger på varandra på samma eller väldigt närliggande koordinater, som säga det kan finnas en Multi eller Mystery som börjar där en Trad ligger eller mera vanligen att en eller flera P-plaster är angivet på olika cacher och så ligger en Myst där emmellan, och då blir problem att lyckas markera cachen på kartan för att få upp detaljerna.
på gc.com kartan har de så man kan växla mellan närliggade cacher "1 of 3 nearby results · < Prev | Next >" . Nåt liknade skulle vara hemskt trevligt så man slapp zomma ut och zomma in och ändra kartan för att lyckas markera just den cachen man vill komma åt.
Bild
Skriv svar