JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ....

Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn:Larsson
Förnamn:Daniel
Kontakt:
Re: JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ....

Inlägg av *Danne* » fre jun 15, 2012 7:28

Jag är så förbannad på folk som lägger ut egna burkar när den riktiga cachen finns på platsen.Vad f*n gör man så för är det bara för att få så många som möjligt på kortast tid.
Skäms på er som gör detta. :twisted: :twisted:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn:Wahlström
Förnamn:Martin

Inlägg av -Beast- » lör jun 16, 2012 23:03

Är förbannad på den nya sidan för att skapa nya cacher. Varför vill den inte passera steg 2?
När jag confirmar koordinaterna så klagar den inte, men varje gång när jag försöker gå vidare vill den att jag sak klicka på confirm igen. Och varenda förbannade gång måste jag på nytt välja land och landskap!

Saknar den gamla sidan...
Bild Bild
Användarvisningsbild
IrreVilse
Geocachare
Efternamn:Westin
Förnamn:Göran

Inlägg av IrreVilse » lör jun 16, 2012 23:59

-Beast- skrev:Är förbannad på den nya sidan för att skapa nya cacher. Varför vill den inte passera steg 2?
När jag confirmar koordinaterna så klagar den inte, men varje gång när jag försöker gå vidare vill den att jag sak klicka på confirm igen. Och varenda förbannade gång måste jag på nytt välja land och landskap!

Visst, och varför är den gamla sidan kvar när den ändå inte går att använda? Och när man inte har detta förbaskade gradtecken på tangentbordet får man göra en Marjasin!
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn:Larsson
Förnamn:Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » sön jun 17, 2012 8:58

IrreVilse skrev:
-Beast- skrev:Är förbannad på den nya sidan för att skapa nya cacher. Varför vill den inte passera steg 2?

Visst, och varför är den gamla sidan kvar när den ändå inte går att använda? Och när man inte har detta förbaskade gradtecken på tangentbordet får man göra en Marjasin!
Den gamla sidan fungerar utmärkt när jag lägger in cacher.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn:Jonsson
Förnamn:Mikael

Inlägg av Djurets » sön jun 17, 2012 9:03

IrreVilse skrev:

º får du om du håller ner "alt-tangenten" och skriver "167" på det numeriska tangenterna till höger på tangentbordet.
Gamla formuläret hittar du här:
http://www.geocaching.com/hide/report.aspx
/Djurets
Bild
skattletaren
Geocachare
Efternamn:Adler
Förnamn:Pia
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » mån jun 18, 2012 16:17

Sen går det utmärkt att lägga in på nya sidan och bara utesluta grad-tecknet också....

Men, ganska sunkigt att den varken kan känna igen land eller region.
Bild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn:Forslund
Förnamn:Tommy

Inlägg av The Forslunds » mån jun 18, 2012 21:25

...mig själv och andra...

Jag är så naiv att jag tror att cachare läser beskrivningen och kanske kollar vart GPSen pekar och inte bara rusar fram till första bästa objekt, har en gömma som är en fågelholk ca 7-8 meter in i skogen på en rastplats, typ 20 meter från denna fågelholk så finns en skarp holk med en stackars flugsnappare som försöker ruva sina ägg ostört. Det är lögn i helvete att man kan navigera så fel med en GPS eller smartphone.

Har skrivit längst ner i beskrivningen att man bör vara säker att det är cachen man hittat och inte något annat, idag så var det ytterligare en cachare som störde den stackars fågeln, så nu skrev jag det högst upp i cachebeskrivningen... :evil:

Om det blir fler flugsnapparloggar så måste jag flytta denna, kan ju hoppas omskrivningen hjälper...
BildBild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn:Forslund
Förnamn:Tommy

Inlägg av The Forslunds » mån jun 18, 2012 21:28

skattletaren skrev:Sen går det utmärkt att lägga in på nya sidan och bara utesluta grad-tecknet också....

När den var i betastadiet så tror jag att det funkade... Testade den på skoj när jag såg i forumet att den kommit och då fixade den land och region utifrån koordinat.
BildBild
skattletaren
Geocachare
Efternamn:Adler
Förnamn:Pia
Kontakt:

Inlägg av skattletaren » tis jun 19, 2012 2:26

The Forslunds skrev:
skattletaren skrev:Sen går det utmärkt att lägga in på nya sidan och bara utesluta grad-tecknet också....

När den var i betastadiet så tror jag att det funkade... Testade den på skoj när jag såg i forumet att den kommit och då fixade den land och region utifrån koordinat.
Japp, då fungerade den... Men, inte när jag skulle lägga upp 30 nya burkar för ngn vecka sedan :(
Bild
Användarvisningsbild
Eloserik
Föreningsmedlem
Efternamn:Carlsson
Förnamn:Erik

Inlägg av Eloserik » tis jun 19, 2012 7:53

En annan sak med nya sidan är att om man snällt lägger i P koordinat så kommer den ändå inte med utan det får man göra om sedan när sidan är klar.
Nån mer som upplevt detta eller är det jag som klantat mig nu igen?
Bild
Användarvisningsbild
IrreVilse
Geocachare
Efternamn:Westin
Förnamn:Göran

Inlägg av IrreVilse » tis jun 19, 2012 8:34

Eloserik skrev:En annan sak med nya sidan är att om man snällt lägger i P koordinat så kommer den ändå inte med utan det får man göra om sedan när sidan är klar.
Nån mer som upplevt detta eller är det jag som klantat mig nu igen?
Ja, och när mangjort detta och vill visa platsen på kartan så visas chachens plats och näraliggande sådana, men inte p-platsen som man ju vill kontrollera.
the explorist
Geocachare
Efternamn:Signal
Förnamn:Patrik
Kontakt:

Inlägg av the explorist » tis jun 19, 2012 9:05

Ta detta i en ny tråd och låt folk gnälla i denna tråden :wink:
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn:Sylvan
Förnamn:Jan
Kontakt:

Inlägg av jasy » tor jun 21, 2012 12:45

... alla som inte kan blinka rätt i rondeller :evil: (ja, jag vet att det heter cirkulationsplats...)
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn:Wahlström
Förnamn:Martin

Inlägg av -Beast- » tor jun 21, 2012 14:05

jasy skrev:... alla som inte kan blinka rätt i rondeller :evil: (ja, jag vet att det heter cirkulationsplats...)
Här i stan så fick poliserna gå en extra kurs för att lära sig blinka ordentligt i cirkulationsplatserna...
Bild Bild
Svejs
Geocachare
Efternamn:Östgaard
Förnamn:Hans

Inlägg av Svejs » tor jun 21, 2012 15:13

jasy skrev:... alla som inte kan blinka rätt i rondeller :evil: (ja, jag vet att det heter cirkulationsplats...)
Precis, dels de som är lata, dels de som tog körkort för länge sedan och inte blivit uppdaterade om att man inte tänker "4-vägskorsning" om en vanlig cirkulationsplats med 4 utfarter...
http://www.boras.se/forvaltningar/tekni ... 00703.html
Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
Skriv svar