JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ....

Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Re: JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ....

Inlägg av *Danne* » tor jul 12, 2012 18:29

Jag är förbannad på alla som lägger ut egna burkar och loggar dom som found hur f*n kan man bara göra detta utan cache ägarens tillstånd.
Här lägger man preformar sedan helt Plötsligt ligger det någon sunken jävla skitbehållare.
SKÄRPNING HITTAR MAN EJ RÄTT BEHÅLLARE SÅ GE FAN I ATT LÄGG UT EN EGEN UTAN ATT FÅ TILLSTÅND AV CO.
Bild

Bild
the explorist
Geocachare
Efternamn: Signal
Förnamn: Patrik
Kontakt:

Inlägg av the explorist » tor jul 12, 2012 18:50

Jag vill också vara förbannad på något och då väljer jag nybörjare som sätter needs maintenance på en cache bara för att dom inte hittar burken efter lite sökande.
Detta har hänt mig ett antal gånger och undrar just vem som har lärt dom det...
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem
Efternamn: Olsson
Förnamn: Bengt-Åke

Inlägg av benke.olsson » lör jul 21, 2012 16:53

Vad är det för "jönsar" som loggar i loggböckerna men inte ens har ett konto? Har råkat ut för detta vid två tillfällen och efter båda dessa loggningar har cachen behövt omvårdnad. Misstänker GC.com´s fria IPHONE-app, där man kan se de tre närmaste cacherna utan att vara medlem. Detta är ett fördärv!
Bild
Bild
cheesehead75
Geocachare
Efternamn: Oskarsson
Förnamn: Emil

Inlägg av cheesehead75 » lör jul 21, 2012 22:39

Nu är jag mer än förbannad på geobilen och det krånglande bromsoket som började jävl...på hemvägen från Mullsjö idag!! Fick avbryta hemresan till Göteborg strax norr om Borås. Transport av både bil och geocachare kunde tack och lov ordnas hyfsat snabbt men ändå......nu väntar ännu ett verkstadsbesök i dessa semestertider..... Grrrrrrrrrrrrr !!! :evil:
To boldly go were no Geocahcer has gone before….
Ankarcrona
Geocachare
Efternamn: Ankarcrona
Förnamn: Tomas
Kontakt:

Inlägg av Ankarcrona » ons jul 25, 2012 8:33

benke.olsson skrev:Vad är det för "jönsar" som loggar i loggböckerna men inte ens har ett konto? Har råkat ut för detta vid två tillfällen och efter båda dessa loggningar har cachen behövt omvårdnad. Misstänker GC.com´s fria IPHONE-app, där man kan se de tre närmaste cacherna utan att vara medlem. Detta är ett fördärv!
Var glad att du får logar i böckerna, det är väl bättre än att du bara får nätlogar ?!?
Några mugglarkompisar följde med mig och cachade, deras barn tyckte det var jätteroligt att leta skatter och givetvis fick de skriva sitt namn i boken. De hade inte konto, men de hittade faktiskt burken vilket ger dem rätt att signera den oavsett konto eller ej...

Min dotter följer högst ovilligt med då jag cachar men när hon gör det så hindrar jag henne inte om hon vill skriva sitt namn i loggboken, om intresset ökar får hon kanske ett eget konto så småningom...

Om du inte vill ha loggar kanske du inte skall lägga ut fler burkar ?!?

Att cacherna blir förstörda är dock något annat och det beklagar jag, verkligen tråkigt men behöver inte ha o göra med mugglarloggarna, så vitt jag vet har jag hört och läst om vårdslösa cachare som loggat både 100 och 1000 cacher...
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » ons jul 25, 2012 23:07

...att man inte får svar av cacheägare vid frågor eller synpunkter.
...och på mig själv som inte kan släppa det.
BildBild
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem
Efternamn: Olsson
Förnamn: Bengt-Åke

Inlägg av benke.olsson » tor jul 26, 2012 6:53

Ankarcrona skrev:
benke.olsson skrev:Vad är det för "jönsar" som loggar i loggböckerna men inte ens har ett konto? Har råkat ut för detta vid två tillfällen och efter båda dessa loggningar har cachen behövt omvårdnad. Misstänker GC.com´s fria IPHONE-app, där man kan se de tre närmaste cacherna utan att vara medlem. Detta är ett fördärv!
Var glad att du får logar i böckerna, det är väl bättre än att du bara får nätlogar ?!?
Några mugglarkompisar följde med mig och cachade, deras barn tyckte det var jätteroligt att leta skatter och givetvis fick de skriva sitt namn i boken. De hade inte konto, men de hittade faktiskt burken vilket ger dem rätt att signera den oavsett konto eller ej...

Min dotter följer högst ovilligt med då jag cachar men när hon gör det så hindrar jag henne inte om hon vill skriva sitt namn i loggboken, om intresset ökar får hon kanske ett eget konto så småningom...

Om du inte vill ha loggar kanske du inte skall lägga ut fler burkar ?!?

Att cacherna blir förstörda är dock något annat och det beklagar jag, verkligen tråkigt men behöver inte ha o göra med mugglarloggarna, så vitt jag vet har jag hört och läst om vårdslösa cachare som loggat både 100 och 1000 cacher...
Det jag är förbannad på är att mina burkar blir förstörda. Det ligger en hel del jobb bakom många av dem.

Det är väldigt lätt att dra slutsatsen att det är den som senast skrev i loggboken som har lämnat cachen i det skick som nästkommande loggar som "needs maintenance" och måste lägga dit en ny lapp för att ha något att skriva på då den gamla loggboken är dyngsyr för att man inte satt på locket till burken.

Finns då dessutom inte dessa nick registrerade, är det VÄLDIGT lätt att tro att det är de som är bovarna. Det finns inga bevis, det är sant, men.....

Förresten var det ju jag som var förbannad på dem. Är du förbannad på mej för det :lol: :lol: [-X #-o :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
dasilva76
Geocachare
Efternamn: Silvan
Förnamn: Johnny

Inlägg av dasilva76 » tor jul 26, 2012 9:51

Blir förbannad på dessa statistiknördar som skräpar ner loggar med sin dynga. Med text på långa vägar som inte har med cachen att göra. Och långa copy/paste loggar. Virtuell nedsmutsning e vad det är.
Bild
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem
Efternamn: Åkerö
Förnamn: Joakim
Kontakt:

Inlägg av J5oakim » tor jul 26, 2012 11:02

Jag har nog sett den mest särskrivna sättet att skriva geocacher idag.. "GeoKassar"
Livet är för långt för att ha tråkigt, så ut på ÄVENTYR!
Geocaching är inte en hobby, det är en livsstil!..!
Bild
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Inlägg av ta68 » tor jul 26, 2012 18:14

dasilva76 skrev:Blir förbannad på dessa statistiknördar som skräpar ner loggar med sin dynga. Med text på långa vägar som inte har med cachen att göra. Och långa copy/paste loggar. Virtuell nedsmutsning e vad det är.
Själv blir jag lite småpurken när cachebeskrivningen inte har något med burkens placering att göra över huvud taget, och det dessutom saknas hint. [-X

Vilket ger nästa sak:

D1-D1.5 utan någon som helst hint borde förbjudas! Ibland är den enda ledtråden att cachen ska vara lätthittad, och så ligger den gömd i botten av ett stenröse! ](*,)
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » lör jul 28, 2012 20:02

Torbjörn Axelsson skrev:
dasilva76 skrev:Blir förbannad på dessa statistiknördar som skräpar ner loggar med sin dynga. Med text på långa vägar som inte har med cachen att göra. Och långa copy/paste loggar. Virtuell nedsmutsning e vad det är.
Själv blir jag lite småpurken när cachebeskrivningen inte har något med burkens placering att göra över huvud taget, och det dessutom saknas hint. [-X

Vilket ger nästa sak:

D1-D1.5 utan någon som helst hint borde förbjudas! Ibland är den enda ledtråden att cachen ska vara lätthittad, och så ligger den gömd i botten av ett stenröse! ](*,)
Kanske är dags att geocachingen delas upp i två grenar. Den ena behåller namnet och andan av geocaching, i den andra grenen samlas alla "skitcacher" och "spamloggar", vi kan kalla den nya grenen geotrashing.

För att hålla mig till tråden får jag väl styrka att jag blir också så förbannad!
Bild
berraasnobben
Föreningsmedlem
Efternamn: Dahlgren
Förnamn: Bert

Inlägg av berraasnobben » lör jul 28, 2012 20:12

Håller fullständigt med och hoppas att GS straffar de som kör med sina copyloggar på alla jävla spåk, skall det vara så jädra svårt att skriva en normal logg?
Kommer i fortsättningen logga blankt på deras cacher :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör jul 28, 2012 21:06

berraasnobben skrev:
Håller fullständigt med och hoppas att GS straffar de som kör med sina copyloggar på alla jävla spåk, skall det vara så jädra svårt att skriva en normal logg?
Kommer i fortsättningen logga blankt på deras cacher :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jag är inte förbannad på detta alla gör detta för att få badgen och det är väl inget fel att logga på olika språk tycker inte jag så fram för mer som loggar på olika språk.
Bild

Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » lör jul 28, 2012 21:18

danne100 skrev:
berraasnobben skrev:
Jag är inte förbannad på detta alla gör detta för att få badgen och det är väl inget fel att logga på olika språk tycker inte jag så fram för mer som loggar på olika språk.
För vems skulle copy/paste loggar man då på olika språk då det knappast tillför ngt till den som inte läser Svenska och loggen inte handlar om den unika cachen...
Det blir lite som att ha en cache beskrivning på flera olika språk men som inte har man cachen eller placeringen att göra...
Bild
Användarvisningsbild
1337v411
Geocachare
Efternamn: Lithvall
Förnamn: Richard

Inlägg av 1337v411 » mån jul 30, 2012 9:34

danne100 skrev:alla gör detta för att få badgen och det är väl inget fel att logga på olika språk
Nej, alla skriver inte långa generella loggar på flera språk bara för att få en badge. Syftet med just den badgen måste ju ändå vara att få folk att skriva innehållsrikare loggar. Vill man "fuska" till sig den badgen så finns det betydligt enklare vägar att göra detta utan att spamma loggarna med mer eller mindre irrelevant text.

Här är en bild att klistra in på sin profilsida - det lär ju garanterat störa färre personer än att spamma loggar.
Bild

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat feugiat eros, vitae egestas nisl pharetra tincidunt. Aliquam quis orci eu arcu pretium luctus eu aliquam turpis. Duis auctor, enim nec tempus ullamcorper, mauris lacus interdum est, id tincidunt neque diam eu nisl. Praesent id purus lacus, nec pellentesque risus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas nibh orci, lobortis at bibendum et, interdum sed augue. Donec semper dictum urna, in luctus nibh venenatis vitae. Donec nec felis vel ipsum condimentum elementum. Sed accumsan dictum est ac aliquam. Nulla facilisis ornare dui id vestibulum. Sed et sapien justo. Praesent a lectus id erat vestibulum consequat et eget tortor. Ut ut sapien at dui pretium pharetra varius et tellus. Phasellus in mauris nulla. Quisque sit amet felis libero. Nullam lobortis scelerisque pharetra.

Ut ac tincidunt neque. Nullam ut ipsum vel augue mattis aliquet ut non magna. Morbi eu augue et arcu volutpat luctus et nec orci. Donec venenatis turpis id diam molestie a fringilla nisi sagittis. Nunc bibendum sagittis convallis. Proin a libero turpis. Nulla suscipit congue purus in commodo. Curabitur ligula felis, bibendum id bibendum a, accumsan in arcu. Suspendisse odio eros, faucibus in lacinia sed, aliquet eu orci.

Etiam vel justo quis orci lacinia lobortis. Maecenas condimentum varius nisl, id rutrum leo tristique sit amet. Curabitur mollis placerat pulvinar. Mauris non mi urna. Integer congue orci vel metus porta ut rhoncus justo mattis. Nunc et diam ac nibh semper rutrum vitae vel lorem. Nulla commodo volutpat dolor, at placerat quam tincidunt quis. Ut risus neque, porttitor non vulputate sed, vestibulum quis mauris. Vestibulum blandit magna a risus dictum a vestibulum mauris iaculis. Vivamus faucibus est ac velit faucibus faucibus. Suspendisse eu sagittis tortor. Sed id rhoncus enim. Ut id tortor quis felis eleifend congue. Suspendisse risus ipsum, sollicitudin in scelerisque sed, viverra non ligula. Donec a libero enim.

Curabitur nunc neque, adipiscing sed lobortis sed, malesuada id mauris. Mauris leo dui, lobortis non ultrices vitae, pulvinar vel lectus. Cras ornare quam at neque scelerisque consequat. Mauris nec magna id ligula ornare consequat. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Aenean ut vehicula dolor. Nunc eget consectetur libero. Aliquam pharetra nunc quis orci lobortis dictum tempor lectus vulputate. Fusce congue vehicula varius. Vestibulum ac convallis ante. Suspendisse potenti. Nulla ac diam ut ipsum laoreet imperdiet eu ac lacus. Aenean convallis varius tellus, sit amet mollis dolor interdum posuere. Nunc rhoncus, ipsum non ultrices lacinia, lectus lacus congue justo, a sodales dui risus ut nulla. Mauris eu purus nisl, vel tincidunt enim. Suspendisse potenti.

Aenean tortor lectus, vehicula non facilisis a, scelerisque gravida magna. Phasellus facilisis lobortis scelerisque. Nulla cursus libero et dolor lacinia porta. Mauris ornare adipiscing nisi, in iaculis sem elementum sit amet. Aliquam vitae odio nisl, ac egestas est. Nunc ut felis non enim elementum aliquet. In tempus feugiat nibh. Aliquam neque nisl, cursus a feugiat sed, tempor quis neque. Ut bibendum pellentesque laoreet. Praesent in tellus neque, ut mattis enim. In tortor elit, dapibus vitae semper vel, placerat vitae velit. Duis posuere adipiscing elit, et imperdiet lorem gravida quis. Cras sit amet sapien justo, in tempor justo. Suspendisse sagittis vulputate nisi, nec ultrices eros dictum mollis. Duis commodo libero vel nunc pretium eleifend. Sed euismod, risus sit amet rhoncus rhoncus, neque nulla tempus nisl, at aliquam neque erat id mi.
Bild
Skriv svar