...åsiktsinkontinenta människor som har tröttnat på enkla cacher men inte har vett att använda favoritpoängsystemet för att solla bort de cacher som ingen besökare har tyckt vara bland de bästa tio procenten och DESSUTOM känner sig manade att i sina loggar dissa cacherna på olika mer eller mindre subtila sätt.
Det finns många människor som inte är bra på att skriva och kanske saknar tid och/eller förmåga att konstruera kluriga mysteries och gömmor, men som ändå vill vara med och leka. Personligen föraktar jag inte dessa människor. Och det skulle aldrig falla mig in att dra föraktet vidare till mobbing eller ens pikar. Jag tycker att var och en kan få vara med på sina villkor. I bästa fall blir folk med tiden inspirerade av andra gömmor och lyckas få till något nytt och spännande. Om de inte tröttnar på sura kommentarer först.
Mycket sant. För mig som nybörjare har dessa "enkla" cacher varit guld, en språngbräda ut i detta överflöd av mysteries och allt. Det är via dem jag har lärt mig att läsa av kartor och koordinater, att se vad jag ska leta efter och visst, ibland även hur jag INTE vill göra. Och ibland behöver man inte så mycket mer än målet för en promenad, tycker jag.
SÅ himla svårt är det ju inte att se i förhand vad som väntar, genom loggar och favoritpoäng. Bara att skippa nybörjar-cacherna och lämna dem till mig, på samma sätt som jag tills vidare lämnar de med svårighet/terräng 5 till de härdade gamla rävarna...