Ny forumrubrik "Geocachingmaterial"

I detta forum diskuteras funktioner och förbättringar på geocaching.se.
Kategoriregler
Om du upplever problem med hemsidan eller statistiken, ange då så mycket information som möjligt om det problem du upplever. Exempelvis minst ett (men gärna fler) exempel på cacher där problemet uppstår. Ange vad du gör, vad som händer (eller inte händer) samt vad du förväntar dig ska hända. Detta förenklar administratöreras arbete avsevärt.
Användarvisningsbild
Str@tocaster
Geocachare
Ny forumrubrik "Geocachingmaterial"

Inlägg av Str@tocaster » ons apr 22, 2009 13:06

Har just uppdaterat mig i händelserna kring stängningen av Geoshop. Jag tänker inte lämna några synpunkter på det utan konstaterar bara att det finns ett stort behov av att diskutera och informera om olika pryttlar som används för geocaching.

Jag föreslår en ny forumrubrik med namnet Geocachingmaterial.

Den nuvarande rubriken "Utrustning, GPS-mottagare, Mjukvara och Burkar" kan i så fall renodlas till att handla mer om "Utrustning, GPS-mottagare, Mjukvara", dvs teknik.

-=< The Strat >=-

May you always find what you're looking for
Användarvisningsbild
The Tor
Geocachare

Inlägg av The Tor » ons apr 22, 2009 15:11

Det låter väl inte så tokigt:
• Ett forum för utrustning som primärt används när man söker cacher (GPS, program m.m.)
• Ett forum för utrustning som används när man lägger ut cacher (burkar, magneter m.m.)

Eller
• Ett forum för tekniska prylar
• Ett forum för icke-tekniska prylar
Användarvisningsbild
Jozii
Geocachare

Inlägg av Jozii » fre apr 24, 2009 22:33

The Tor skrev:Det låter väl inte så tokigt:
• Ett forum för utrustning som primärt används när man söker cacher (GPS, program m.m.)
• Ett forum för utrustning som används när man lägger ut cacher (burkar, magneter m.m.)

Eller
• Ett forum för tekniska prylar
• Ett forum för icke-tekniska prylar
Förederar det förstnämnda - som cacheägare skulle det vara kul med en särskilt plats för diskussion av just saker för utläggning av cacher, samt t.ex. inhandling av detsamma (passande butiker o.dl.) :D
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare

Inlägg av Blaufish » fre apr 24, 2009 23:21

Vad skulle syftet med att ha ett nytt forum vara? Ryms inte det ni nämner i redan existerande forum? Själv ser jag ingen konflikt i att de fortsätter leva vidare i samma forum, ett allmänt forum för alla prylar känns enkelt och rätt på sak, man slipper fundera på "räknas pryl X till forum A, B eller C?".

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
Användarvisningsbild
SA4AQS
Geocachare

Inlägg av SA4AQS » fre apr 24, 2009 23:27

Syftet skulle kunna vara att det blir lättare att hitta det man söker.
Bild
Jag cachar med en Nokia N86 och en Jaibreakad iPad.
Programvara på dessa: Garmin Mobile XT, Geocaching.com appen
Karta: Friluftkartan PRO svealand, Google maps
Användarvisningsbild
olakva
Geocachare

Inlägg av olakva » sön maj 24, 2009 17:52

Jag tycker att det ä otoligt svårt att hitta bland "Utrustning, GPS mottagare burkar mm" Kunde man inte införa kategorierna
GPS-mottagare
Datahjälpmedel och dataprogram
Övrigt (burkar mm)
Användarvisningsbild
Jimmy.P
Geocachare

Inlägg av Jimmy.P » sön maj 24, 2009 19:11

olakva skrev:Jag tycker att det ä otoligt svårt att hitta bland "Utrustning, GPS mottagare burkar mm" Kunde man inte införa kategorierna
GPS-mottagare
Datahjälpmedel och dataprogram
Övrigt (burkar mm)
Det kan vi oxå skriva under på, och det märks ju att det är speciellt svårt att hitta för de nya,
dom ber om samma hjälp som 5st andra redan frågat om.

En kategori för nybörjare i forumet kanske? och även de andra exemplen som olakva gav.

Skulle även vara intressant med en undergrupp för Län och där under städer.
Där kan man då skriva upp tips på boende vart man ska äta mm för dem som ska till den staden och cacha.
och sedan skulle man även kunna tipsa om att nya cacher är på g.
På det viset skulle man kanske lära känna fler utav dem som bor i närheten oxå?
Bild
uetp
Geocachare

Inlägg av uetp » sön maj 24, 2009 21:46

Jimmy&Maria skrev: Skulle även vara intressant med en undergrupp för Län och där under städer.
Där kan man då skriva upp tips på boende vart man ska äta mm för dem som ska till den staden och cacha.
och sedan skulle man även kunna tipsa om att nya cacher är på g.
På det viset skulle man kanske lära känna fler utav dem som bor i närheten oxå?
Det tycker jag är jättebra idé! Underforum för län skulle nog utveckla cachandet lokalt och kanske få fler av alla de som bara läser forumet att börja skriva oxå.
Användarvisningsbild
linus84
Geocachare

Inlägg av linus84 » mån maj 25, 2009 18:28

The Tor skrev:Det låter väl inte så tokigt:

.........
Låter bra tycker jag :)
/ Linus, linus84
Skriv svar